Blog - Strony internetowe
Czy Google traktuje treści znajdujące się pod przyciskami „Przeczytaj więcej” z taką samą istotnością co tekst, który nie jest ukryty? Krótka odpowiedź brzmi „nie”, ale znajduje się tu kilka niuansów. W poniższym artykule postaram się w skrócie wyjaśnić, jak Google patrzy na ukryty tekst stworzony w CSS i JavaScript. Ukryty tekst na stronie Kiedy mówimy o ukrytym tekście, wcale nie mamy na myśli spamerskich metod służących oszukiwaniu przeglądarek na przełomie
Google dostarcza coraz mniej informacji na temat aktualizacji algorytmów, przez co specjaliści SEO miotają się w poszukiwaniu odpowiedzi za każdym razem gdy doświadczają nagłego spadku ruchu. Moim zdaniem nie ma powodu do paniki. Zbyt dużą uwagę przywiązujemy do zmian w wynikach organicznych. Po co panikować? Gdy zauważysz nagłe zmiany statystyk, pewnie w pierwszej kolejności zaczniesz szukać informacji wśród znajomych w branży czy w serwisach tematycznych. Nie zdziwiłbym
Gdy przeprowadzasz audyt dużej strony internetowej, mogą na niej znajdować się tysiące błędów. W jaki sposób się nimi zająć? Polecam korzystanie z narzędzia Site Crawl, stworzonego przez jednego z największych graczy w branży pozycjonowania – Moz.com. W poniższym artykule opiszę podstawy działania tego programu. Zacznij od krytycznych błędów Niektóre problemy na stronie mogą doprowadzić do tego, że crawler (nie tylko z tego artykułu, ale również ten wyszukiwarki)
Badanie fraz kluczowych pod pozycjonowanie jest jednym z najczęściej omawianych tematów w SEO. Kwestia ta ma olbrzymi wpływ na rankingi wyszukiwania. Dla początkującej osoby może się wydawać ona nie do ogarnięcia. W poniższym artykule postaram się przeprowadzić przez ten proces. Po co robić badanie fraz kluczowych? Sprawa jest prosta. Jeśli będziesz pozycjonował stronę pod złe słowa kluczowe, całkowicie miniesz się ze swoimi odbiorcami. Jeśli zainwestujesz we frazy za ba
Zacznijmy od statystyk. WordPress jest CMS-em co czwartej strony w internecie. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest to jedna z najlepszych możliwych platform. Nie oznacza to jednak, że będzie łatwo. Osoby początkujące bardzo często popełniają błędy w SEO na stronie. Co ciekawe, zdarzają się one nawet bardziej zaawansowanym osobom. Poniżej przedstawiam typowe błędy osób zajmujących się SEO. Nieustawianie strefy czasowej Gdy tylko postawisz stronę na WordPressie, powinieneś
Na początek kilka statystyk. Google dokonuje około 600 zmian w algorytmie szukającym w ciągu roku. 93% aktywności w sieci zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę. Co roku ludzkość wpisuje co najmniej 2 biliony fraz w wyszukiwarki. To nie błąd ani błędne tłumaczenie z angielskiego, gdzie billion = miliard. Naprawdę wykonujemy ponad 2000 miliardów wyszukiwań rocznie.Nic dziwnego, że SEO w dzisiejszych czasach wydaje się wielu osobom tak bardzo skomplikowane. Starasz
Wpływ mediów społecznościowych na SEO od jakiegoś czasu jest jednym z najgorętszych tematów w pozycjonowaniu stron. Nic nie wskazuje na to, żeby te dyskusje miały się zakończyć. Czy media społecznościowe pomagają w SEO? W skrócie mówiąc: tak.Dłuższą odpowiedź przeczytacie w poniższym artykule. Social media nie pomagają w SEO w taki sposób jak myśli większość osób. Przede wszystkim, nie jest to czynnik brany pod uwagę przez algorytmy szukające. Media społeczn
Dla wielu właścicieli stron internetowych, znalezienie się na pierwszym miejscu w rankingach wyszukiwania jest prawdziwym Świętym Graalem SEO. Niestety, osiągnięcie tego celu nie jest łatwe, wymaga poświęcenia olbrzymich nakładów pieniędzy.Nie mówię, że nie powinno się inwestować w pozycjonowanie fraz kluczowych, ale istnieją też inne, tańsze sposoby. Warto wykorzystać możliwości samej wyszukiwarki Google, która stara się inteligentnie odpowiadać na pytania użytko
Content marketing nie jest nową strategią, sieć stale zapełnia się nowymi materiałami tworzonymi po to, aby zwiększyć ruch na stronach, a co za tym idzie zysk. Obecnie coraz bardziej content marketing pojawia się w branży B2B. W poniższym artykule spróbujemy pomóc w zrozumieniu istoty pozycjonowania pod klientów B2B.Internet zmienił podejście do marketingu B2B. Dawniej firmy znajdowały potencjalnego dostawcę usług i umawiali się na spotkania, gdzie doszło do zakupu lub
Zwiększająca się popularność wirtualnych asystentów typu Siri, Google Now czy Cortany doprowadziły do całkowicie innego postrzegania fraz kluczowych i wyników wyszukiwania. Asystenci głosowi są szczególnie ważni dla przedsiębiorców działających lokalnie. Jeśli jesteś jednym z nich, poniższy artykuł pomoże Ci zrozumieć wpływ wyszukiwania głosowego na SEO. OK Google, o co chodzi? Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne i ten trend przyspiesza. Pod konie
Jeśli chcecie pozycjonować swoją stronę, pewnie przeglądacie swoje pozycje w wynikach wyszukiwania. Niektórzy robi to raz na miesiąc, inni raz na tydzień, są też osoby lubiące sprawdzać to jeszcze częściej. Możecie wtedy zauważyć, ze pozycja Waszej strony nie będzie stała. Czasem w ciągu tygodnia podniesie się o pięć pozycji, innym razem spadnie o cztery. Dlaczego tak się dzieje? Czy można jakoś temu zapobiec? Postaram się odpowiedzieć na te pytania w poniższym artyk
Każdy mógł kiedyś popełnić błąd i zatrudnić jakiegoś specjalistę SEO spod ciemnej gwiazdy, który kupił mnóstwo złych backlinków dla strony, przez co mocno straciła w rankingach. W poniższym artykule wyjdziemy poza optymalizację na stronie i postaramy się wyjaśnić nieco więcej na temat wpływu złych linków zewnętrznych na Twoją stronę oraz sposobów na naprawienie tej sytuacji.Chociaż kupowanie złych backlinków może dać Ci jakiś zysk na krótki okres, w dłu
W dzisiejszych czasach nie ma skutecznego SEO bez content marketingu. Niestety, ciągłe tworzenie nowego contentu może być prawdziwym utrapieniem. Sam coś o tym wiem. Nie zawsze ma się pomysł na dobry wpis albo po prostu wenę do tworzenia, a tu warto coś napisać.W swoim życiu już dawno przekroczyłem czterocyfrową liczbę postów na blogi. Czy wszystkie były dobre? Nie. Ile z nich wytrzymało próbę czasu? Może jedna trzecia. Mimo to nie mógłbym powiedzieć, że nie ma zalet
Jako osoba zajmująca się SEO od kilku lat, w kółko słyszę to samo pytanie: Jak przyciągnąć więcej ruchu na stronę? Ludzie zadają mi to pytanie dosłownie po kilka razy w tygodniu. W pewnym momencie zrozumiałem, że większość osób źle patrzy na tę kwestię. Często słyszę takie pytania od osób, które założyły swojego prywatnego bloga albo mały sklep internetowy, a które chciałyby po miesiącu - dwóch być już popularne w sieci. To tak nie działa.Na szczęście
Jedną z rzeczy które najbardziej lubię w zdobywaniu linków jest fakt, że jest to w takim samym stopniu sztuka co nauka. Nie przepadam za czytaniem o budowaniu relacji, pisanie na ten temat również nie przychodzi mi łatwo. Niestety, bez tej umiejętności nie da się zbudować dobrej bazy linków. Jeśli właściciele stron nie polubią Cię i Twojej propozycji, nie zdobędziesz niezbędnych linków.Jak wiadomo, zdobywanie linków zewnętrznych jest jedną z najważniejszych rzeczy w
Kilka dni temu Google opublikowało ostrzeżenie mówiące o używaniu linków w kampaniach reklamowych. W skrócie, jeśli zewnętrzne linkowanie było dokonane tylko po to aby uzyskać lepszą pozycję w rankingach wyszukiwania, zarówno osoba publikująca taki link na swojej stronie jak i strona źródłowa zostaną obciążone karą, która wpłynie na wysokość w rankingu. Content marketing nie może być nastawiony na zdobywanie linków Google nie jest przeciwko dystrybucji treści ogó
Integracja płatnego i organicznego podejścia w spójną strategię holistyczną może zwiększyć wydajność pozycjonowania oraz pomóc podejmować marketingowcom podejmować mądrzejsze, oparte na danych decyzje. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek firmy starają się zwiększyć stopę zwrotu z wydatków na marketing. Mimo iż tyle osób dyskutuje o wyszukiwaniu holistycznym, w rzeczywistości niewiele osób je stosuje.Strategia wyszukiwania holistycznego ma trzy główne zalety:Za
Czym są linki wewnętrzne pewnie już wiesz. Jeśli nie, to szybko przypomnę: są to odnośniki znajdujące się na stornie internetowej, które prowadzą do innych podstron na tej samej witrynie. Dzięki temu użytkownikom łatwo nawigować pomiędzy poszczególnymi sekcjami Twojej strony.Różnica między wewnętrznymi a zewnętrznymi linkami nie polega tylko na źródle do którego linkujesz. Ma ona olbrzymie znaczenie w SEO. Dawniej algorytmy wyszukiwarek ignorowały linki wewnętrzne
SEO to wyjątkowo zmienna branża, wie to każdy kto choć raz miał z nią styczność. Algorytmy Google zmieniają się nieustannie, podobnie sytuacja wygląda z wyszukiwarkami konkurencji. Stąd konieczność ciągłego adaptowania się do nowych warunków.Na szczęście samo Google publikuje poradnik z dobrymi praktykami w kwestii pozycjonowania. Po pierwsze i najważniejsze, strony internetowe w pierwszej kolejności muszą być przyjazne dla użytkowników, dopiero potem dla wyszukiwar
Każde przedsiębiorstwo, każda marka, niezależnie od obecnego rozmiaru, chciałaby być najlepsza w branży. Jednym z ważniejszych kroków ku spełnieniu tego celu jest wysoka widoczność w sieci. Znalezienie się na szczycie wyników wyszukiwania to poważny krok w kierunku dominacji.Od zawsze jedna strategia pozycjonowania gwarantowała bardzo dobre rezultaty. Mowa o backlinkach. Są to linki umieszczane na innych stronach internetowych, a kierujące do twojej strony. W ten sposób bu