Branża e-commerce rośnie stabilnie z roku na rok o około 10%, zwiększa się konkurencja. Dlatego warto zwrócić się do jednej z podstawowych zasad pozycjonowania stron internetowych, czyli tworzenia bazy linków. Jest to efektywna metoda na zwiększenie ekspozycji w sieci i znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania, co oczywiście przełoży się na sprzedaż.
Jakie są najlepsze metody na zdobywanie linków przez sklepy internetowe?
Korzystanie z influencerów
Uruchomienie programu infuerskiego polega na zaangażowaniu blogerów oraz innych osób aktywnych w sieci do podzielenia się recenzjami oraz informacjami na temat Twoich produktów. W ten sposób łatwo zbudować bazę linków.
W jaki sposób zdobyć odpowiednich influencerów:
- Zidentyfikuj swój target – odbiorców
- Znajdź influencerów i blogerów z taką samą widownią
- Napisz maile zachęcające do podjęcia współpracy
- Współpracuj z influencerami nad szczegółami kampanii
- Śledź udostępnienia, wspominki, posty oraz linki o Twoich produktach
- Sprawdzaj statystyki odwiedzin, źródeł pozyskiwania itp., aby uzyskać informacje o efektywności współpracy z blogerami i influencerami.
Strony z generowanymi przez użytkowników recenzjami
Strony z recenzjami zazwyczaj świetnie są wypozycjonowane, przez co wiele osób może trafić na Twoją stronę właśnie przez nie. Można również korzystać ze stron, gdzie autorzy piszą własne recenzje, oczywiście o ile są one obiektywne i nie mają znamion spamu.
- Stwórz listę witryn z recenzjami produktów na których chciałbyś się znaleźć
- Sprawdź czy Twoje produkty lub usługi już się tam nie znajdują, w razie czego poproś o stworzenie profilu firmowego
- Zachęć właścicieli strony do napisania recenzji Twojego produktu lub dotychczasowych kupujących do zostawienia oceny i recenzji.
- Udostępniaj recenzje na social media i swojej własnej stronie gdy tylko zostaną dodane.
Partnerstwa
Jeśli istnieją inni sprzedawcy z Twojej branży, którzy nie są Twoją bezpośrednią konkurencją, możesz nawiązać partnerstwo w celu wzajemnego promowania swoich usług. W ten sposób wymienicie się klientami, co da korzyści obu stronom.
Dobrze, jeśli strony oferują podobne produkty, na przykład jeśli specjalizujesz się w sprzedaży plecaków turystycznych, znajdź firmę sprzedającą namioty, śpiwory czy obuwie do chodzenia w terenie.
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnątrz Twojej strony również jest ważne. Postaraj się umieszczać na stronie produktów inne, podobne produkty. Spójrz na przykład Amazonu, który wszędzie umieszcza informację: „Osoby, które kupiły ten produkt, kupiły również”, a pod spodem znajduje się parę linków do podobnych lub uzupełniających produktów. Zaznacz, że w przypadku kuriera za wysyłkę płaci się jedynie raz, dzięki temu łatwiej będzie nakłonić klienta do kupna kolejnego produktu.