Content marketing ? nie tak dobry jak myślimy? Cz. II

Pierwszą część wpisu publikowałem wczoraj ? znajdziecie ją TUTAJ. Dzisiaj natomiast część druga. Serdecznie zapraszam do lektury!

Daj człowiekowi content, skorzystanie z niego przez minutę

Treści możemy przyrównać do chińskiego przysłowia: ?Daj człowiekowi rybę, a zaspokoi jednodniowy głód. Daj mu wędkę, a nie będzie głodny do końca życia.? Jeżeli dasz człowiekowi content, to skorzysta z niego przez minutę. Największym problemem strategii dotyczących treści jest fakt, że dany tekst lub inny materiał przemawia do pojedynczych osób. Ktoś czegoś szuka, klika w link, ląduje na Twojej stronie, czyta i wychodzi. Kolejnym razem może wylądować na całkowicie innej witrynie.

Czy to oznacza, że Twoja treść byłą zła? Nie. Odegrała swoją rolę ? przyciągnęła uwagę odwiedzającego, dostarczając mu należytych informacji i może nawet przekonała do zakupu produktu lub usługi.

Treść to pojedyncze narzędzie w Twoim arsenale. Jednak jak każde musi być odpowiednio użyte, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności i rezultaty, na których CI zależy.

Daj człowiekowi społeczności, a będzie korzystać z jej pomocy przez wiele lat

Z biegiem lat, wraz z rozwojem mediów społecznościowych, widzieliśmy zmianę sposobu działania współczesnej sieci z miejsca gdzie liczyła się treść, na miejsce gdzie liczby się wspólnota. Podczas gdy treści mają ważne miejsce wśród społeczności, to sama w sobie posiada zdecydowanie dalej posuniętą wartość niż pojedynczy tekst, materiał wideo lub grafika. Z odpowiednią społecznością każda treści może rozwijać swoje własne życie.

Społeczność dzieli się swoimi własnymi przemyśleniami, uwagami, negatywnymi komentarzami. Kawałek przytoczonej przez Ciebie historii może rozrosnąć się do niepowtarzalnych rozmiarów. Tak samo jako strony społecznościowe wymagają interakcji społecznych, tak samo potrzebuje ich Twój biznes.

Stworzenie dobrego contentu jest niezbędne do stworzenia społeczności. Jak się jednak okazuje przejście od tego pierwszego do drugiego nie jest wcale takie proste. Same wysokiej klasy treści mogą okazać się niewystarczające.

Treści to komunikacja, wspólnota to konwersacja

Mimo, że jest niemożliwe prowadzenie rozmowy bez treści w Internecie, content sam w sobie nie tworzy społeczności. Treść sama w sobie również nigdy nie zginie ponieważ każda aktywność w Internecie ma miejsce poprzez treści.

Dobrą treść poznać po tym, że osoby będą zainteresowane skomentowaniem jej i podzieleniem się swoimi uwagami. To właśnie w tym momencie zaczyna się bardzo powolny, mozolny i trudny proces budowania społeczności. Kiedy jednak już raz się to uda, wtedy efekty przekraczają najśmielsze oczekiwania.

Ludzie kochają konwersację. Zapewnij im ją

Dobra treść przyciągnie ludzi do Twojej strony, jednak nie musi zapewnić, że zostaną na dłużej. Zrobi to natomiast społeczność. Dobry marketing internetowy skupia się nie tylko na contencie, ale również na konwersacji w tym samym czasie. Jeżeli chcesz budować społeczność nie zapominaj, że musisz inicjować rozmowy.

Pomyśl o najprostszym sposobie uruchomienia społeczności w swojej niszy. Zacznij od tworzenia treści, którą ludzie chcą czytać, a następnie zachęcaj ich do podzielenia się swoją opinią w komentarzach. Czasami wystarczy dwóch pierwszych śmiałków, którzy ciągną za sobą długą dyskusję.

Content marketing sam w sobie nie jest zrównoważony. Z każdym kolejnym opublikowanym tekstem sieć robi się coraz bardziej zapchana i coraz trudniej jest zostać zauważonym. Kluczem jest wykorzystanie marketingu treści do budowy szerszej i bardziej rozbudowanej społeczności.