Gdy nie masz czasu na SEO… Jak ugrać jak najwięcej najmniejszym nakładem pracy

Nawet jeśli w głębi serca wiesz, jak ważne SEO jest dla Twojej marki, pewnie ciężko poświęcić ci więcej czasu na to. Na szczęście w tym przypadku sytuacja nie jest czarno-biała – da się osiągnąć całkiem niezłe rezultaty bez większego zaangażowania. Nie oznacza to jednak, ze praca wykona się sama!

Godzina – co mogę zrobić w tak krótkim czasie?

Wyobraźmy sobie, że na SEO możesz poświęcić godzinę na początku miesiąca. Od tej godziny będzie zależeć skuteczność Twoich działań w najbliższym miesiącu. Czy Twoje decyzje podciągną Twoją stronę w rankingu? Czy raczej Twój brak zdecydowania sprawi, że konkurencja zacznie Cię wyprzedzać? Mam nadzieję, że nie narzuciłem za dużej presji. Na szczęście poniższe kilka rad pozwoli Ci w miarę bezboleśnie przetrwać ten proces i wspomoże rozwój Twojej strony.

Słowa kluczowe

Stwórz w Excelu arkusz i zanotuj w nim najważniejsze dla Twojej działalności słowa kluczowe. Zastanów się, co mogą wpisać w Google Twoi potencjalni klienci szukając Twoich usług. Możesz też skorzystać z odpowiednich narzędzi służących analizie wpisywanych słów kluczowych, na przykład darmowego Google AdWords.

Obecny ranking dla słów kluczowych

Sprawdź, gdzie plasujesz się po wpisaniu interesujących Cię słów kluczowych. Nie musisz spisywać wszystkich wyników wyszukiwania, wystarczy Twoja pozycja oraz pozycja lidera. Zerknij na niego, dlaczego Google to akurat jego stronę pokazuje jako pierwszą po wpisaniu danej frazy?

URL, do którego kieruje wyszukiwarka

Następnie obok konkretnej frazy wklej link (URL), do którego na Twojej stronie odnosi się Google. Jeśli taki nie istnieje, zastanów się, jaką podstronę musisz stworzyć, żeby pojawiła się w wynikach wyszukiwania Google. W ten sposób uda Ci się za jednym zamachem stworzyć zarysy planu tworzenia treści na swoją stronę internetową. Dwie pieczenie upieczone na jednym ogniu!

Za pierwszym razem stworzenie takiego arkusza może wydawać się czasochłonne, wymagać będzie od Ciebie większej ilości pracy. Całe szczęście jest to uciążliwe na początku. W kolejnych miesiącach aktualizuj jedynie swój arkusz. Które frazy kluczowe pozwalają teraz łatwiej dotrzeć do Twojej strony? Nad którymi należy popracować w nadchodzącym miesiącu?

Co jeśli nie mam czasu?

Nie trzeba robić tego samodzielnie, istnieją narzędzia pozwalające sprawdzić ranking Twojej strony w Google automatycznie, niestety są one w większości płatne. W tym przypadku wybór należy do Ciebie – czy możesz pozwolić sobie na poświęcenie godziny miesięcznie na SEO, czy lepiej zapłacić i pozwolić zrobić to automatowi?

Jakość techniczna strony

Dla SEO bardzo istotne jest również to czy Twoja strona jest spójna. Sprawdź ją pod kątem duplikatów czy brakujących podstron. Nic tak źle nie świadczy o profesjonalizmie danej osoby, jak odnośniki do 404 na głównej stronie.

Ale to nie wszystko. Przejrzyj opublikowaną przez siebie treść. Często z czasem nie jesteśmy zadowoleni ze swojej dawnej pracy. Nie bój się usunąć tego, co Ci się nie podoba. Spraw, żeby każda podstrona wyglądała profesjonalnie, nie może być żadnych brakujących nagłówków, zepsutych linków itp.

Kontroluj nowy content pod kątem SEO

To samo tyczy się publikowania nowej treści na stronie. Ja stosuję zasadę trzech minut. Gdy już stworzę cały szablon nowej treści, odczekuję trzy minuty przed opublikowaniem. Idę się napić czy skorzystać z łazienki. Następnie po powrocie sprawdzam, czy wszystko jest na miejscu, czy nie popełniłem jakichś literówek czy innych błędów. Należy pamiętać o wykorzystaniu tagów i umieszczeniu słów kluczowych pod SEO.

Jak widać, godzinka miesięcznie wystarczy, by stworzyć dobry plan SEO!

 

Tags: , ,