Cztery główne błędy w e-commerce

Marzysz o skutecznym działaniu, które sukcesywnie zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie internetowym? Jeżeli Twoja odpowiedź jest twierdząca, w pierwszej kolejności musisz zadbać o dobrą strategię działania i wykluczenie błędów. Poznaj cztery główne błędy w e-commerce, których neutralizacja może wspomóc Twój biznes!

Zaufanie do sklepu www

Budowanie zaufania to podstawa w każdej branży. Nawet dobrze zaprojektowana strona, która prezentuje się zjawiskowo, może okazać się mało wiarygodna i zwyczajnie niepewna. Jeżeli pragniesz zwiększyć zaufanie swoich klientów, zadbaj o odpowiednie detale. W pierwszej kolejności pamiętaj o kompletnych danych kontaktowych. Twoi klienci muszą wiedzieć, że jesteś otwarty na ich zapytania i udzielasz informacji, dlatego wyeksponuj numer telefonu, email czy adres sklepu stacjonarnego. Nawet wówczas gdy działasz jedynie online, adres fizyczny stanowi element budzący zaufanie. Co więcej, koniecznie zadbaj o certyfikaty bezpieczeństwa. Bezpieczne płatności, certyfikaty SSL oraz im podobne drobiazgi dodają wiarygodności i zachęcają do zakupów.

Unikaj ukrytych kosztów

Ten błąd w e-commerce to błąd niewybaczalny, dlatego jeżeli chcesz zyskać grono zadowolonych klientów – nie oszukuj ani nie wprowadzaj w błąd. Jeżeli nie jesteś w stanie zapewnić darmowej dostawy, lub takowa dostępna jest od określonej kwoty zamówienia – informuj o tym na samym początku. Klient, który ma świadomość tego ile wyniesie ostateczna kwota zakupów – wraz z kosztami wysyłki, pakowania itp. nie zrezygnuje z zakupów przy kasie zaskoczony dodatkowo naliczonymi opłatami. Jak wynika ze statystyk – ukryte koszty to nawet 1/3 utraconych zamówień!

A urządzenia mobilne?

Obecnie, większość osób wykorzystuje różnego rodzaju urządzenia mobilne podczas zakupów przez internet. Dlatego niedopasowanie naszej witryny do tego typu potrzeb, skutecznie ogranicza nasz pole działania i grono potencjalnych odbiorców. Projektowanie strony internetowej pod kątem smartfonów czy tabletów to konieczność, dlatego jeżeli zależy Ci na zyskach – zadbaj o ten drobny, a kluczowy drobiazg.

Beznadziejna wyszukiwarka

Poprawę konwersji w sklepie internetowym można uzyskać za pomocą dopracowania prostego narzędzia jakim jest wyszukiwarka produktów. Dobra wyszukiwarka powinna być łatwo dostępna i widoczna, wyświetlać wyniki wyszukiwania, a dodatkowo przedstawiać inne, polecane produkty – jeżeli brakuje wyników dla danej frazy. Warto również zadbać o poprawę błędów językowych i reakcję na synonimy.

Tags: ,