Czym jest „cornerstone content”?

„Cornerstone” to z angielskiego „kamień węgielny”, czyli jedna z najważniejszych części każdego budynku. W przypadku tworzonej na stronie zawartości „cornerstone content” to przykład tekstów z których jesteś najbardziej dumny. Odzwierciedlają to czym się zajmujesz, ogłaszają Twoją misję oraz są świetnie napisane. To właśnie te artykuły chciałbyś jak najlepiej wypozycjonować w wynikach wyszukiwania.


Dlaczego cornerstone content jest istotny dla SEO? Jak napisać treść tego rodzaju? Jak linkować z innych postów do swojego cornerstone contentu? W poniższym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania.

Który z moich artykułów zaliczają się do cornerstone content?

Wybierz ostrożnie swoje kluczowe artykuły. Pomyśl o czterech czy pięciu tekstach, które chciałby żeby ktoś przeczytał przy pierwszej wizycie na Twojej stronie. Te artykuły powinny być Twoim cornerstone contentem. Które teksty są dla Ciebie najcenniejsze? Które są najbardziej kompletne i wyczerpujące? Powinieneś napisać te artykuły na bazie słów kluczowych, które najchętniej chciałbyś wypozycjonować.

Dlaczego cornerstone content są istotne dla SEO?

Artykuły te pełnią bardzo istotną rolę w każdej strategii SEO. Raczej trudno będzie wypozycjonować się pod popularne frazy. Cornerstone content może pomóc Ci powalczyć na tym bardzo konkurencyjnym polu. Jeśli piszesz wiele artykułów na podobne tematy, musisz wskazać Google, który z nich jest dla Ciebie najważniejszy. W innym przypadku będziesz konkurował ze swoim własnym contentem o miejsce w wynikach wyszukiwania. Jeśli stworzysz odpowiednią strukturę wewnętrznego linkowania pomiędzy Twoimi postami, możesz pokazać Google który artykuł jest najistotniejszy.

Struktura linkowania wokół kluczowych tekstów

Cornerstone content powinien pojawić się wysoko w strukturze Twojej strony. W idealnym przypadku użytkownika powinno dzielić jedno kliknięcie od strony głównej do danego artykułu. Powinieneś linkować do tego tekstu we wszystkich innych artykułach traktujących o podobnym temacie. Ostatecznie napiszesz mnóstwo nowych postów dających nowe spojrzenie na ten sam temat. W każdym musi znaleźć się link do cornerstone content. Taka struktura wewnętrznego linkowania zwiększy szanse na pojawienie się danego artykułu w rankingach Google.

Rodzaj contentu na kluczowych podstronach

Cornerstone content powinien zawsze zawierać jakąś treść. Może to być post na blogu albo osobny artykuł. Powinien być aktualizowany na bieżąco. Powinny wyjaśniać dane kwestie, więc z pewnością muszą być informacyjne. Powinieneś w tych artykułach celować w podbijanie rankingu dla najbardziej konkurencyjnych fraz kluczowych.

Cornerstone content jest zazwyczaj dosyć długi. Wszystko co istotne w danym temacie powinno się znaleźć w tym artykule. Będzie to wymagać nieco umiejętności pisania. Dłuższe artykuły są zazwyczaj trudniejsze do przeczytania, szczególnie na monitorze. Zrób odpowiednie nagłówki. Możesz zrobić spis treści na początku artykułu.

Pragmatyczne podejście do cornerstone content

Niekoniecznie musisz pisać kluczowe artykuły od zera. Być może masz je już na stronie. Przejrzyj stare wpisy, zastanów się z którego z nich jesteś najbardziej dumny. Wykorzystaj je i dzięki kilku sztuczkom popraw swoje SEO:

  • Zastanów się nad słowami kluczowymi. Powinieneś wybrać te najbardziej kluczowe i najpopularniejsze.
  • Znajdź swój najlepszy post o tematyce odpowiadającej najistotniejszym słowom kluczowym. Od teraz to będzie Twój cornerstone content!
  • Przeredaguj go. Spraw, aby był przyjazny dla SEO. Rozszerz go i upewnij się, że jest aktualny. Rozbudowuj go na bieżąco.
  • Zoptymalizuj inne posty pod dłuższe frazy kluczowe. Inne posty powinny zawierać frazy, które nie są tak popularne, ale łatwiej dzięki temu zdobyć pozycję w rankingach.
  • Linkuj do artykułów kluczowych. Musisz pokazać Google, który artykuł jest dla Ciebie najważniejszy. Linkuj do niego w innych postach dotyczących podobnej tematyki!
Tags: , ,