O ile korporacyjna strona www kojarzyć będzie się z dużym przedsiębiorstwem, to nie zawsze idzie to w parze. Określenie to utarło się w przypadku bardzo rozbudowanych stron. Z pojęciem tym bezpośrednio łączy się również korporacyjne SEO.
W przypadku tego rodzaju pozycjonowania w grę naprawdę nie wchodzi wielkość firmy, ale ilość podstron witryny głównej ? szczególnie pod względem produktów i usług. Jeżeli Twoja własna strona posiada bazę 1000 lub większej ilości produktów, wtedy bez problemu możesz określić ją mianem korporacyjnej.
Jako przykład możemy wziąć T-Mobile. W zakresie telefonów komórkowych i tabletów Google indeksuje tutaj prawie 42 tysiące stron. Bing ponad 34 tysiące. Każdy produkt przedsiębiorstwa posiada tutaj swoją niezależną podstronę.
Idzie oczywiście znaleźć przykłady dużych spółek posiadających o wiele mniej stron. Pierwsza z brzegu to Berkshire Hathaway ? tutaj Google indeksuje jedynie 800 podstrone. Są to średniej wielkości strony ? większość treści stanowią komunikaty prasowe lub raporty finansowe. O ile mniejsze witryny mogą zyskać na praktykach SEO korporacyjnego, to osoby związane z pozycjonowaniem nie będą określali ich samych mianem korporacyjnych.
Authority to kolejny punkt rozdzielczy pomiędzy korporacyjnymi i niekorporacyjnymi witrynami www ? przynajmniej w ujęciu pozycjonowania. Strona z dużą ilością zewnętrznych linków i innych czynników wpływających na jej autorytet będzie posiadała większy PR i lepiej zaindeksowane głęboko zakorzenione strony.
Dla kontrastu istnieje sporo sklepów online, w których znajdziemy ponad 1000 produktów, ale zaledwie 300 linków. Aktualna liczba stron do aktualnej liczby linków nie ma tam znaczenia. Dużo podstron z małą ilością odnośników oznaczają jednak słaby autorytet.
Główne elementy korporacyjnego pozycjonowania
Do głównych elementów korporacyjnego SEO zaliczamy:
- Wybór słów kluczowych
- Zasady zautomatyzowania działań
- Zoptymalizowane skórki
- Skrupulatne wprowadzanie danych
Wybór słów kluczowych
Podobnie jak normalne pozycjonowanie, korporacyjne SEO rozpoczyna się od właściwego doboru słów kluczowych. Skupić należy się na znalezieniu wysokich i średnich jakościowo słów tworzących dobre kategorie i podkategorie ? tak aby mogły być łączone z dodatkowymi słowami tworzącymi zapytania long tail. Po raz kolejny posłużymy się przykładem T-Mobile, gdzie wygląda to następująco:
- Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung ? Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung Galaxy ? Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung Galaxy S5 ? Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung Galaxy S4 ? Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung Galaxy S3 ? Android Phones, Tablets & Devices
- Samsung ? Android Phones, Tablets & Devices
- HTC – Android Phones, Tablets & Devices
- HTC Amaze 4G ? Android Phones, Tablets & Devices
- HTC Flyer ? Android Phones, Tablets & Devices
- HTC One ? Android Phones, Tablets & Devices
- Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone 5 ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone 5S ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone 5C ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone 4 ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPhone 4S ? iOS Apple Phones, Tablets & Devices
- iPhone ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPad ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPad Air ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPad Mini ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
- iPad Mini with Retina Display ? Apple iOS Phones, Tablets & Devices
Podział jest tutaj bardzo jasny ? system operacyjny > marka > linia produkowa > konkretny model
Zautomatyzowane zasady
Wyobraź sobie, że właśnie dostałeś arkusz z 5 tysiącami produktów i wszystkie musisz wprowadzić ręcznie. Koszmar prawda? Właśnie dlatego w SEO korporacyjnym istnieją zautomatyzowane narzędzia i zasady pozwalające na szybsze tworzenie tytułów i wszystkich niezbędnych tagów.
Zopmtymalizowane skórki
Zoptymalizowana skórka w przypadku SEO korporacyjnego powinna zawierać nie tylko same style, ale również uzupełnione podstawowe informacje. Dotyczące opisu i słów kluczowych meta i tym podobnych. Dzięki temu nie będziesz musiał uzupełniać wszystkich stron pojedynczo!
Skrupulatne wprowadzanie danych
Bez dobrej treści nawet najwyższy poziom automatyzacji na podstawie rozbudowanych baz danych będzie niczym. W pewnym momencie ktoś musi wprowadzić wszystko do tejże bazy i przygotować pod nią odpowiednie treści. Kategorie i podkategorie muszą współgrać.
Na pewno nie możesz korzystać z gotowych tekstów (pochodzących ze stocka) ? jest to bardzo duży błąd. Całość może wyglądać bowiem sztucznie i nienaturalnie. Szczególnie w przypadku naszego języka gdzie w grę wchodzą jeszcze rozliczne odmiany.
Podsumowanie
Przygotowanie strategii SEO pod stronę z tysiącami produktów na pewno nie jest łatwym zadaniem ? nawet przy odpowiedniej automatyzacji i zoptymalizowanych skórkach. Co więcej ni musi dotyczyć tylko największych przedsiębiorstw. Mniejsze firmy również mogą posiadać potrzebę zastosowania korporacyjnego pozycjonowania.