Jeśli kiedyś brałeś udział w kreowaniu nowej marki od zera i udało Ci się osiągnąć dobre wyniki ruchu organicznego to pewnie wiesz, że nie jest to łatwe zadanie. Trzeba zająć się budowaniem autorytetu, tworzeniem świetnego i konkretnego contentu, a wszystko w zgodzie z dobrymi praktykami SEO. Żeby to osiągnąć, trzeba oczywiście dużo czasu.
Po drugiej stronie znajdują się duże marki. Strony promujące marki tak rozpoznawalne, że wiele osób może się zastanawiać, czy jest w ogóle sens je pozycjonować. Pytanie to straci jednak zasadność gdy zastanowimy się nad wszystkimi celami osiąganymi przez dobre SEO.
SEO nie polega jedynie na tym, żeby przyciągnąć nowych użytkowników na stronę internetową w celu zapoznania ich z Twoją marką. Dużą częścią SEO jest utrzymanie odpowiedniej prezencji w sieci oraz poprawianie doświadczeń, jakie przeżywają użytkownicy podczas kontaktu ze stroną.
Według Forbesa Coca-Cola zainwestowała 3,9 mld USD w reklamy i marketing w 2015 roku. Kwota ta – choć olbrzymia – stanowi jedynie 6% przewidywanych wydatków na SEO w 2016 roku. Wydawać by się mogło, że taka firma jak Coca-Cola nie musi nic wydawać na SEO. Błąd!
Reklama
Jak widać wyżej, duże marki wydają olbrzymie kwoty na marketing oraz reklamę. Głównym celem tych działań jest oczywiście chęć zwiększenia sprzedaży produktu. W sieci wiele osób będzie pisać o Twojej marce, jej widoczność będzie wysoka nawet bez pozycjonowania.
Nie chcesz jednak, żeby użytkownicy lądowali na losowych podstronach czy nawet na takich, które są puste i kierują do błędu 404. Do tego między innymi jest potrzebne SEO w przypadku dużych marek. Należy skonstruować odpowiednie strony docelowe, z których użytkownicy mogą bez problemu udać się w pożądane miejsce na stronie i szybko odnaleźć wszelkie niezbędne informacje.
Pomoc w dostarczaniu doświadczeń dla użytkowników
Spójrzmy również na sposób, w jaki marki komunikują się z cyfrowymi konsumentami. Nieważne, czy użytkownik wszedł na stronę w celu zarejestrowania się w konkursie, poszukiwania możliwość podjęcia pracy w korporacji czy po prostu trafia w losowy link zamieszczony na innej stronie, długi czas ładowania witryny może go zniechęcić do wizyty.
Czas ładowania stron stał się prawdziwą obsesją całej branży SEO. Wszystko za sprawą ogłoszenia przez Google wprowadzenia w najbliższej przyszłości indeksowania z naciskiem na mobilne wersje stron, gdzie prędkość ładowania jest jednym z najistotniejszych czynników decydujących o pozostaniu na stronie.
Dodatkowo należy zastanowić się nad jakością ścieżki poruszania się użytkownika na stronie. Od landing page do wyjścia ze strony, strona zbudowana zgodnie z dobrymi praktykami SEO pozwala na łatwą nawigację po stronie i szybkie znalezienie istotnych informacji.
W przypadku dużych marek (i nie tylko) SEO skupia się na poprowadzeniu użytkownika za rękę przez ścieżkę wiodącą do konwersji. Wykorzystanie odpowiednich tekstów anchor, podziału na kategorie i innych kwestii związanych z technicznym SEO pozwala na poprawę jakości korzystania ze strony.
Zarządzanie marką w SERP
Zastanówmy się na moment nad obecnością marki w wynikach wyszukiwania. Normalnie specjaliści SEO skupiają się na słowach kluczowych niepowiązanych z marką. W przypadku dużych i ugruntowanych marek, sytuacja jest wręcz przeciwna.
Co się pojawia w wynikach wyszukiwania po wpisaniu nazwy marki? Zazwyczaj panel z podstawowymi informacjami znajdujący się ponad wynikami wyszukiwania, poboczne linki do podstron witryny oraz inne szczegóły dotyczące strony. SEO ma na zadaniu zając się zarządzaniem tymi kwestiami i poprawą ich. Wszystko po to, żeby klient po wpisaniu fraz związanych z nazwą marki od razu trafiał w odpowiednie miejsce na stronie.