W przypadku niektórych branż pozycjonowanie i uzyskiwanie wysokich pozycji jest naprawdę bardzo trudne. Wysokie nasycenie rynku, duża konkurencja i ogromne spółki, które dominują w SERPach. Bardzo często niezbędne jest posiadanie ogromnego budżetu na pozycjonowanie, aby móc osiągnąć jakiekolwiek efekty.
Co w takim przypadku trzeba zrobić? Z całą pewnością posiadać jasno wytyczone cele i świadomość tego co pozwoli wyróżnić Twoją ofertę na rynku. Najłatwiejszym sposobem będzie korzystanie z fraz long tailów. Im dokładniejsza i dłuższa fraza tym bardziej skupiony target uda Ci się złapać ? i będzie to zdecydowanie łatwiejsze.
Stawiaj na frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę (starając się omijać skomplikowanej terminologii).
Frazy z długiego ogona
Dłuższe (i dokładniejsze) frazy wyszukiwania są łatwiejsze do rankingowania na korzystnych miejscach. W związku z tym nie trafiasz do masowej grupy, ale skupiasz się na niszy. Posiada to oczywiście swoje minusy, jednak przy ograniczonym budżecie nie masz innego wyboru.
O wiele łatwiej rankingować się long tail niż pod powszechne i krótkie frazy. Kolejny plus jest taki, że jako długie frazy są rzadziej używane, użytkownik który trafi na Twoją stronę wie czego szuka. W górę idzie więc od razu szansa na to, że skorzysta z Twojego produktu lub usługi.
Od razu zyskuje więc na tym konwersja. Obecnie poszukuję domku letniskowego w Bułgarii, żeby wyrwać się na zasłużone wakacje. Zaczynam od frazy ?wczasy Bułgaria?. Bardzo szybko odkrywam, że interesują mnie Złote Piaski (bardzo oryginalnie, co nie? :P) i szukam domku na uboczu. Szukam dalej, tym razem jednak moja fraza wygląda ?wczasy Bułgaria złote piaski przedmieścia?. Pod takim keywordem znajduję całkowicie inne strony, o wiele konkretniejsze i bardziej zbliżone do tego co mnie interesuje.
Wykorzystaj swoją wizję i misję do tworzenia głównych fraz long tail
Doskonale wiesz dlaczego Twój produkt/usługa/strona są najlepsze. Informacje te powinieneś wykorzystać w rozpoznawaniu i wyborze fraz kluczowych z długiego ogona, pod które będziesz się pozycjonować.
Co prawda w takim przypadku liczba wejść z wyszukiwarki nie będzie imponująca. Masz jednak pewność, że trafiłeś do ludzi, którzy szukają czegoś konkretnego. Jeżeli otworzą Twoją witrynę istnieje spora szansa, że jeszcze na nią powrócą lub skorzystają z Twojej oferty.