Być może Twitter w Polsce nie jest tak popularny jak za granicą, ale nadal jest to bardzo ważne medium społecznościowe, którego nie powinno się ignorować w strategii marketingowej w sieci. Czy można prowadzić działania SEO na Twitterze? Oczywiście!
Dlaczego warto zająć się Twitterem? Według badań, to właśnie tam najczęściej pojawiają się negatywne opinie o markach. Dlatego warto mieć konto, żeby móc w razie konieczności odpowiedzieć na zarzuty, a także wypozycjonować swoje konto w wynikach wyszukiwania powyżej tych opinii. Dobrze zoptymalizowane konto na Twitterze powinno pokazywać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu nazwy marki.
Optymalizacja nazwy konta
Kluczowym elementem stworzenia dobrego konta firmowego na Twitterze jest dobór odpowiedniej nazwy. Nazwa użytkownika wcale nie musi brzmieć identycznie jak nazwa firmy. Często warto odrzucić pełną nazwę na Twitterze, a zostawić ją w takiej formie, jakiej używają klienci. Nie ma sensu jako nazwy użytkownika wybierać „Cyfrowy Polsat SA”, skoro użytkownicy i tak będą szukać po prostu „Cyfrowy Polsat”.
Im bardziej powszechną masz nazwę firmy, tym większe prawdopodobieństwo, że jej nazwa będzie już zajęta. Musisz wtedy wymyślić odpowiednią wariację. Im bardziej podobna nazwa, tym lepiej. Można na przykład spróbować stworzyć nazwę z literówką, której normalnie nie da się zobaczyć. Może to być jednak ryzykowne, przed podjęciem takiego kroku upewnij się w gogle, czy po wpisaniu błędnej nazwy zostanie ona mimo to powiązana z Twoją marką.
Kolejnym ograniczeniem Twittera jest długość nazwy użytkownika, która musi zawierać się w 15 znakach. Jeśli Twoja nazwa jest dłuższa, musisz się postarać w sensowny sposób ją skrócić. Utnij część nazwy lub któreś litery bez których łatwo jest Cię z nią powiązać.
Optymalizacja pełnej nazwy
Poza nazwą użytkownika, Twitter daje możliwość zamieszczenia pełnej nazwy. Jest to swojego rodzaju nagłówek konta na Twitterze. Nazwa ta pojawia się pod Twoim zdjęciem profilowym, a także w avatarze przy każdym z wpisów.
Pełna nazwa jest istotna, ponieważ jest to najbardziej rzucający się element profilu użytkownika. Jest to też pomoc dla wyszukiwarek, więc można pokusić się o użycie jakiegoś ważnego słowa kluczowego. Pamiętaj, że tutaj również masz do czynienia z limitami, w przypadku pełnej nazwy wynosi on 20 znaków.
Optymalizacja opisu
Opis profilu to kolejne miejsce, gdzie warto spróbować upchnąć jakieś istotne słowa kluczowe. Jeśli nazwa Twojej firmy jest zbyt długa, żeby móc ją zmieścić zarówno w nazwie użytkownika jak i pełnej nazwie, to opis jest idealnym miejscem na zrobienie tego. Nawet jeśli masz krótką nazwę, powtórz ją jeszcze raz na samym początku opisu.
Pole opisu powinno zwięźle opisywać Twoją działalność. W przypadku firm lokalnych warto zamieścić tam również nazwę miasta. Szkoda tylko, że Twitter nie opisuje tego pola jako opisu meta, wtedy byłby to naturalny sposób na pozycjonowania swojej marki w Google.
Uzupełnij pola URL oraz lokalizacji
Wydawałoby się, że o tym chyba nie trzeba wspominać. Mimo to ciągle trafiam na firmy i marki, które pola te pozostawiają puste. Wpisanie URL swojej witryny pozwala lepiej ją wypozycjonować oraz połączyć stronę internetową z profilem na Twitterze. Nie używaj skróconych linków ani innego rodzaju przekierowań. Twoja strona nie może być też profilem na Facebooku – powinna być w pełni samodzielną witryną.
Upewnij się, że wpisałeś odpowiedni link – kliknij go. Czasem przypadkiem zdarzają się literówki, co może doprowadzić do sytuacji, że klient nie trafi na Twoją stronę. Jeśli jesteś powiązany z jakimś miastem czy obszarem, koniecznie uzupełnij pole lokalizacji. Jeśli działasz online, nie musisz tego robić.