Dlaczego warto inwestować czas, wysiłek i zasoby w SEO? Ogólnie rzecz biorąc łatwo można to zauważyć, patrząc na fascynujące dane dostępne z kilku badań. Wybraliśmy te, które są aktualne, istotne i cenne. Według badań przeprowadzonych w październiku 2011 roku przez Com Score, Google było liderem:
- Witryna Google była w kwietniu wykorzystywana przez 65,4% amerykańskiego społeczeństwa, 17,2% korzystało z usług Yahoo!, a 13,4% z firmy Microsoft (w rzeczywistości jednak znacznie większa część użytkowników korzystała z Google).
- Amerykanie w ciągu miesiąca prowadzą oszałamiającą liczbę wyszukiwań ? aż 20300000000. Witryna Google stanowi 13,4 mld wyszukiwań, Yahoo! 33000000000, witryna firmy Microsoft 27000000000, Ask Network 518000000 i AOL 277000000.
- Liczba wszystkich wyszukań przez Google wyniosła 67,7%, kolejne miejsce zajął Bing (26,7%).
Sierpień 2011, badania PEW ujawniły:
- Codziennie rośnie odsetek internautów korzystających z wyszukiwarek internetowych do około jednej trzeciej wszystkich użytkowników w 2002 roku (61%).
5 najlepszych wyszukiwarek według danych Start Counter Global:
- Google wysyła 90,62% danych
- Yahoo 3,78%
- Bing 3,72%
- Ask Jeeves 0,36%
- Baidu 0,35%
Ranking z 2011 roku według Slingshot SEO:
- Google otrzymało 18,2% wszystkich kliknięć;
- Drugie miejsce otrzymało 10,1%, trzecie 7,2%, czwarte 4,8%, a pozostali mają poniżej 2%.
Raport Yellow Pages z 2011 roku:
- 76% badanych korzysta z wyszukiwarek internetowych, aby znaleźć informacje o lokalnych firmach, kontra 74%, którzy zwrócili się, aby drukować yellow pages
- 57% badanych używało yellow pages, a 44% korzystało z tradycyjnych gazet
- 67% korzystało z wyszukiwarek w ciągu ostatnich 30 dni, aby poczytać lokalne informacje, a 23% odpowiedziało, że użyło internetowych sieci społecznych jako źródła mediów.
Szczegółowe badania wskazują, jaki jest wpływ chociaż odrobiny uwagi na strony i zysk z jej prowadzenia oraz jak użytkownicy zwracają uwagę na wyróżnione słowa ?klucze?, tytuły, opisy.
Przede wszystkim te imponujące wyniki badań prowadzą do ważnych wniosków dotyczących wyszukiwarek internetowych i marketingu. Głównie możemy udzielić następującej instrukcji:
- Wyszukiwarki są naprawdę bardzo, bardzo popularne. Zainteresowanie nimi rośnie z roku na rok o prawie 20%.
- Wyszukiwarki napędzają ogromną ilość zarówno online, jak i offline działalności gospodarczej.
- Wyższe rankingi w kilku pierwszych wynikach są kluczowe dla widoczności.
- Wymienienie na górze wyników nie tylko zapewnia największą liczbę odwiedzin, ale i wzbudza zaufanie wśród konsumentów, co do wiarygodności i względnego znaczenia przedsiębiorstwa/strony internetowej.
Nauka podstaw SEO jest istotnym krokiem w realizacji tych celów.