Google AdWords zaczyna blokować reklamy porno

Jak podają zagraniczne media, Google  rozpoczęło masowe banowanie osób z branży pornograficznej, które korzystały z sieci reklamowej Giganta z Mountain View do promowania swoich biznesów. Prawda jest taka, że przepisy zabraniające promowania pornografii weszły w życie już w marcu bieżącego roku, jednak dopiero teraz Google rozpoczęło egzekwowanie wprowadzonych przez siebie zasad.

Więcej na ten temat znajdujemy w Pomocy Google:

?Regulamin AdWords odnośnie usług seksualnych dla dorosłych zostanie zaktualizowany w najbliższym czasie, w celu odzwierciedlenia zmian, które zachodzą w ramach traktowania tych treści. Nowe regulacje wprowadzą zakaz promowania treści pornograficznych i innych przeznaczonych dla dorosłych posiadających seksualne tło. Zmiany będą dotyczyły wszystkich krajów. Podjęliśmy taką decyzję w celu dalszej poprawy warunków korzystania z usług AdWords. Po wprowadzeniu w życie nowych regulacji, wszystkie serwisy dla dorosłych korzystające z naszej sieci reklamowej nie będą dalej wspierane.?

Reklamodawcy działający w branży porno od kilku dni dostają maile, w których informowani się o rozpoczynającym się procesie kasowania reklam w przeciągu najbliższych tygodni. Poniżej tłumaczenie kopii jednego z takich powiadomień.

Drogi reklamodawco AdWords

Zwracamy się do Ciebie w celu przypomnienia zmian zachodzących w regulaminie reklamowym, które mogą dotknąć również Twojego konta. Szczegóły znajdziesz tutaj: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/4271759

Z początkiem najbliższych tygodni, nie będziemy dalej akceptowali graficznej promocji aktów seksualnych zawierających (jednak nie ograniczających się jedynie do wymienionych) ostrą pornografię, aktów seksualnych przedstawiających masturbację genitalną i analną oraz aktywności oralnych.

W momencie wprowadzenia zmian Google przestanie akceptować wszystkie reklamy i strony, które łamią, któryś z nowych zapisów odnośnie pornografii. Nasz system zidentyfikował Twojego konto jako potencjalnie narażone na dotknięcie przez zmiany regulaminowe. Prosimy o wprowadzenie odpowiednich zmian do dotychczasowych reklam, aby były one zgodne z zasadami użytkowania sieci AdWords.

Google w końcu postanowiło działać i pornograficzne reklamy będą ściągane. Środowisko internetowe jest tym faktem mocno zaskoczone. Moralność, moralnością jednak na reklamach z branży porno Google naprawdę sowicie zarabiało. Czy Gigant z Mountain View ma już na tyle pieniędzy, że może pozwolić sobie na prostowanie swoich użytkowników i niezachęcanie ich do promowania oraz oglądania pornografii? 😉

Tags: , , ,