Google nie zawsze pokazuje źródło w szybkich odpowiedziach

Gigant z Mountain View oficjalnie potwierdza, że nie zawsze zapewnia link źródłowy do danych wyświetlanych w szybkich odpowiedziach (Quick Answers) i Knowledge Graph. Mowa tutaj o wiadomościach pokazujących się na samym szczycie wyników wyszukiwania.

Google cały czas dynamicznie rozwija swoją usługę dzięki czemu w samych SERPach możemy uzyskać coraz więcej informacji. Wiąże się to oczywiście z rosnącym oburzeniem właścicieli stron. Im więcej danych podawanych bezpośrednio w wyszukiwarce tym mniej Internautów będzie klikało w linki. Przerzuca się to automatycznie na mniejszy traffic oraz na mniejsze przychody generowane przez witryny.

Co więcej, Internauci zauważyli w ostatnim czasie, że Google nie wyświetla informacji o źródle przy wszystkich szybkich informacjach. Szczególnie kiedy dotyczy to bardzo krótkich danych i ciekawostek. Przykładowo, wpisując w wyszukiwarkę hasło ?what is SEO? (czym jest SEO) pod odpowiedzią widzimy link do Wikipedii:

what-is-seo-google

Kiedy jednak wpiszemy ?how old is Obama? (ile lat ma Obama), wtedy wynik nie posiada źródła:

how-old-is-obama-google

Rzecznik prasowy Google powiedział, że wiedza dotycząca wieku prezydenta Stanów Zjednoczonych jest na tyle elementarna i powszechna, że można znaleźć ją w bardzo wielu miejscach i internetowych źródłach. W związku z tym prezentowana jest w takiej formie, bez podawania konkretnego źródła. Kiedy jednak mówimy o ?informacjach mniej powszechnych i mało popularnych faktach? wtedy źródło jest zazwyczaj pokazywane. Co więcej Gigant z Mountain View zdradził, że w niektórych przypadkach ? szczególnie kiedy źródłem jest bliski współpracownik Google ? informacja w postaci linku również może nie być zamieszczona.

Rozwiązania w postaci szybkich odpowiedzi na pewno są bardzo wygodne dla użytkowników. Co jednak na ich temat myślą sami właściciele stron? Spora ich część na pewno nie jest zadowolona z takiego obrotu spraw. Nie dość, że kol,ejne aktualizacje algorytmów wyszukiwarki negatywnie odbijają się na ilości naturalnie generowanego ruchu, to Quick Answers i Knowledge Graph odciągają od kliknięć kolejnych internautów.

Tags: , , , ,