Google wprowadza nowe zasady crawlingowania stron z newsami?

Matt Cutts na swoim Twitterze poinformował, że strony skupiające się na publikacji newsów i informacji z branży (podobnych do powyższego bloga) mogły zanotować widoczny spadek w statystykach crawlingowych w Google Webmaster Tools.

Jeżeli nie zanotowałeś tego spadku, wtedy Matt uspokaja ? nie masz powodów do obaw. Google dodało w marcu nowe rozwiązania do swojego algorytmu, które są głównym powodem zmian częstotliwości obecności robotów crawlingowych na naszej stronie. Cutts dodał jednocześnie, że obecnie crawling w wykonaniu Google jest zdecydowanie mądrzejszy i jednocześnie o wiele bardziej wydajny.

Sprawdzając statystyki dla przykładowych stron w narzędziach dla webmasterów rzeczywiście widzimy zdecydowane spadki na przestrzeni marca. Jeżeli chcecie uzyskać więcej informacji na ten temat warto zapoznać się z wpisem na blogu Google Webmaster Central. Artykuł pochodzi co prawda z 2008 roku porusza jednak kwestie działania robotów crawlingowych oraz obecnych zmian, które wprowadziło Google w przypadku swojego algorytmu.

Warto zapoznać się również z dyskusją prowadzoną w komentarzach.

Tags: ,