Google zaktualizowało Quality Rating Guidelines

Wczoraj w sieci pojawiła się informacja, że Google całkowicie zmodyfikowało wskazówki odnośnie oceny jakościowej stron indeksowanych w wynikach wyszukiwania. Quality Rating Guidelines wykorzystywane były przez osoby zajmujące się ręczną oceną SERPów i następnie raportowaniem zebranych wyników w celu poprawy wydajności algorytmu.

Chociaż osoby, które twierdzą, że miejsce miała aktualizacja nie opublikowały dokumentu, to twierdzą, że ?mamy do czynienia z całkowicie nową wersją, przepisaną od samych podstaw ? nie jest to jedynie odświeżenie wcześniejszej.? Najnowsza wersja pojawiła się już jakiś czas temu i oznacza jest numerkiem 5.

Największą modyfikacją dokumentu ma być przede wszystkim kładzenie przez Google zdecydowanie większego nacisku na strony internetowe posiadające wysoki poziom ekspercki, autorytet oraz zaufanie w oczach odbiorców. W dokumencie zostało to określone jako EAT (expertise, authoritativeness or trustworthiness).

Internauci oczywiście próbowali już złamać, co może kryć się za EAT:

  • EXPERTISE ? najprawdopodobniej sława i rozpoznawalność. W danym regionie każdy wie kim jest autor. Pod uwagę brane mogą być również osiągnięcia, opublikowane prace, szeroki zakres obowiązków, brak większych kontrowersji i tak dalej,
  • AUTHORITATIVENESS ? w tym przypadku pojawia się najwięcej wątpliwości. Nie wiadomo czy chodzi tutaj o wykształcenie autora, zdobyte dyplomy oraz certyfikaty, czy też autorytet, którym cieszy się wśród odbiorców budowany poprzez częsty i długotrwały kontakt,
  • TRUSTWORTHINESS ? podawanie swoich prawdziwych danych osobowych i kontaktowych. Mowa tutaj o imieniu i nazwisku, adresie zamieszkania, adresie mailowym i numerze telefonu.

UPDATE: Link do pliku z nowymi wskazówkami znajdziecie tutaj: http://pl.scribd.com/doc/217994742/General-Guidelines-1

Tags: ,