Jak z pewnością doskonale wiecie Google daje nam coraz więcej wskazówek, że doświadczenie użytkowników mobilnych zaczyna odgrywać coraz większą rolę w tworzeniu ostatecznych rankingów wyszukiwania i stało się jednym z czynników rankingowych. W związku z tym społeczność pozycjonerska wiele dyskutuje teraz na temat mobilnego UX (user experience).
Dzisiaj kolejny rąbek tajemnicy odsłonił Gary Illyes pracujący w Google. Na swoim profilu Google+ zamieścił informacje dla wszystkich osób, które chcą tworzyć strony internetowe zgodne również z mobilnymi standardami. W jego wpisie znajdujemy wskazówkę, żeby zrezygnować z ?hover menu? ? czyli takich paneli nawigacji, które rozwijają się po najechaniu na nie myszką:
?Jeżeli tworzysz stronę mobile-friendly, wtedy upewnij się, że nie posiada w sobie elementów nawigacji, których wyświetlenie wymaga najechania na nie kursorem. Może to wywołać spore komplikacje, zmniejszyć czytelność i jednocześnie odbić się na ostatecznej pozycji w rankingach?
Projektując nową stronę internetową i pamiętając o jak najlepszych doświadczeniach użytkowników mobilnych na pewno warto wziąć sobie do serca słowa pracownika Google.
W miejscu tym warto zadać sobie pytanie kiedy wreszcie usłyszymy oficjalnie o wprowadzeniu jakości stron mobilnych do dosyć długiego spisu czynników wpływających na pozycję w rankingach? Wszystko wskazuje, że może to mieć miejsce na początku 2015 roku. Jaki jest natomiast Wasz strzał?
Teoria dla teorii ? co natomiast z praktyką?
Pomimo ostrzeżeń Google żeby zwracać uwagę na mobilne UX, czy rzeczywiście wszyscy dostosowują się do tego jak jeden mąż. Z mojego własnego doświadczenia wynika, że duża część społeczności nadal traktuje te informację jako zwykłą pogłoskę i czeka na potwierdzenie w postaci rzeczywistych wyników.