W sieci co prawda nie znajdziesz informacji potwierdzających w 100%, że korzystanie z Nagłówków (H1, H2, H3, H4, H5, H6) w jakikolwiek sposób poprawi Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania, jednak osobiście wszystkim polecam ich stosowanie. Oczywiście nie twierdzę, że bez nich nie da się dobrze wypozycjonować strony. Dzięki nim jednak cała treść jest bardziej estetyczna, przejrzysta i atrakcyjniejsza dla ludzi ? w pewnym sensie zyskuje również w oczach przeglądarki.
<h1>Nagłówek Twoim przyjacielem!</h1>
Osobiście korzystam głównie z nagłówka <h1> na moich stronach ukierunkowanych na frazy kluczowe ? wierzę, że według standardu W3C właśnie takie miało być ich zastosowanie. Staram się zawsze umieszczać je w górnej części strony, uzupełniając o główne frazy kluczowe lub formy zdaniowe z nimi powiązane. Nie miałem nigdy większych problemów z CSS-em w dopasowaniu wyglądu poszczególnych wielkości Nagłówków, modyfikując ich wielkość, czcionkę oraz kolor.
Oczywiście nie możesz zapominać o nagłówkach H2-H6 ? w zależności od tego jak duża jest strona oraz ile podrozdziałów posiada tekst dobierasz ostateczną wielkość. Głównie skupiaj się jednak na nagłówkach H1, H2 oraz H3. Większość współczesnych platform blogowych i systemów zarządzania treścią (Joomla, WordPress, itp.) posiadają gotowe ustawienia stylów dla poszczególnych nagłówków.
Jak wiele słów powinieneś umieścić w jednym nagłówku? W tym zakresie podzielam zdanie większości ? nagłówek powinien być chwytliwy i jednocześnie możliwie krótki. Aaron Wall w swoje książce o SEO radzi, aby nagłówki H1 różniły się od tytułu strony ? osobiście nie widzę tutaj zależności, ale oryginalność każdej linijki tekstu umieszczonej w witrynie na pewno nie zaszkodzi. Zauważyłem również, że Google czasami wykorzystuje nagłówki jako tytuły stron w wynikach wyszukiwania, szczególnie kiedy tag <title> jest nieuzupełniony.
Podobnie jak w innych treściach internetowych pamiętaj, że nagłówki muszą bezpośrednio odnosić się do treści tekstu i nie powinny być nadto spamerskie. Skup się w nich na głównych i najważniejszych frazach, pod które pozycjonujesz.