Szukając skutecznego sposobu na promocję produktu, usługi czy marki, możesz wykorzystać jedną z opcji jaka sprawdza się obecnie doskonale, a jest nią influancer marketing. W najprostszym ujęciu jest to wykorzystanie dla celów marketingowych osoby mającej wpływy. Najpopularniejszymi influancerami są rozpoznawani w sieci blogerzy, vlogerzy, właściciele popularnych kont w mediach społecznościowych czy też eksperci w danej dziedzinie, którzy dzielą się swoimi opiniami w Internecie.

Do najlepszych zalet współpracy z influancerami przy promocji naszej marki czy produktu jest wiarygodność jaką odznaczają się ich komunikaty – ich opinia jest znacznie bardziej przekonywująca od klasycznych form reklamy, a co za tym idzie, można zyskać na niej o wiele więcej. Influancer marketing jest niczym marketing rekomendacji, jednak skupiony jest on wyłącznie na wpływowych opiniach influancerów.

Różnorodność kanałów jakimi posługują się influancerzy to między innymi YouTube, Instagram, Facebook, autorski blog, Snapchat czy nawet musical.ly, dzięki którym docierają oni do szerokiej publiczności obserwatorów. Nie da się zatem ukryć, że ta forma współpracy jest wyjątkowo atrakcyjna, a wśród głównych jej zalet można wymienić:

  • Zwiększenie zaufania do produktu, usługi czy marki – społeczność jaką gromadzą influancerzy to osoby, które cenią swoich idoli za wiedzę, charyzmę czy ciekawy sposób prezentowania treści. Często bardzo głęboka więź pomiędzy twórcami i fanami w postaci odpowiedzi na komentarze, wiadomości itp. posty sprawia, że odbiorcy im ufają, a jest to znacznie skuteczniejsza i warta uwagi rekomendacja aniżeli popularne formy reklamy.
  • Ogromna autentyczność – testujący produkty czy usługi influancer to również konsument, dlatego mówi językiem każdego potencjalnego klienta, kieruje swoją uwagę na określone cechy, pomaga skrócić dystans i przybliża markę potencjalnym użytkownikom.
  • Określona grupa docelowa – zbudowana przez influancera relacja z obserwatorami pozwala określić konkretną i dosyć dokładnie sprecyzowaną tematykę, którą prezentujący twórca oferuje swoim fanom. Korzystając z opcji jakie daje influancer marketing możemy doskonale trafić w interesujące nas grono odbiorców (także z niszowych grup zainteresowań), które tym chętniej skusi się na zakupu oferowanych w ten sposób produktów czy usług.
  • Skuteczny wpływ na fanów – słowo influence nie jest w określeniu tej formy promocji przypadkowe – blogerzy, vlogerzy i królowie social mediów maja doskonały wpływ na swoich obserwatorów, a dodatkowo to oni są głównym źródłem naszych inspiracji i wsparciem w podjęciu decyzji zakupowych.
  • Różnorodność form działania – większość influancerów działa na różnych frontach, dlatego też możemy spotkać ich w sieci, ale również na eventach, w ciekawych sesjach zdjęciowych czy programach TV, które często połączone są ze wspieraniem kampanii promocyjnych.
  • Koszty współpracy w bardzo atrakcyjnych ramach – nie da się ukryć, że za tak precyzyjne dotarcie do grup docelowych i szeroki zakres działania influancerów, koszty tej formy promocji są wyjątkowo niewielkie. Można również wykorzystać rozwiązanie modelu afiliacyjnego lub barteru.
  • Znajomość tematyki i branży – influancerzy jako swego rodzaju autorytety w branży rzucają nowe światło na daną markę i jej strategię marketingową, a najlepszym przykładem skutecznych działań w tym zakresie są np. produkty sygnowane czy projektowane przez blogerów czy vlogerów.
  • Maksymalne zaangażowanie – każdy influancer który poważnie traktuje swoje zadanie, wykorzystuje swoje kanały niczym internetowy dom, dlatego możemy mieć pewność, że jakość oferowanych przez niego treści będzie wysokich lotów. Twórcy często angażują się w rozmowy z obserwatorami, promują materiały na grupach tematycznych czy są ambasadorami marek, stąd promują produkty nawet po zakończeniu kampanii.
  • Totalny viral – storytelling itp. treści to obiekty komentarzy i częstych udostępnień, stąd stają się one inspiracją dla szerszej publiczności. Jest to zatem skuteczny sposób na dodatkową promocję.
Jak można zatem się domyślić, influancer marketing to nieograniczone możliwości, dlatego bez względu na to jaki produkt, usługę czy markę pragniesz wypromować, tą metodą skutecznie uzupełnisz standardowe działania marketingowe. Potencjał jaki posiadają influancerzy to ich kanały różnego rodzaju, które warto wykorzystać i osiągnąć zamierzone cele szybko, skutecznie i w sposób przekonujący potencjalnych klientów.