Jednym z najważniejszych elementów umożliwiających budowanie strategii marketingu internetowego wokół SEO jest empatia dla odbiorców. Należy zrozumieć, czego przeciętny poszukiwacz, a dokładniej rynek docelowy, oczekuje i po prostu szuka, dzięki temu z łatwością zdobędziemy nowych i zachowamy dotychczasowych użytkowników.
Lubimy powtarzać: ?Buduj dla użytkownika, nie dla wyszukiwarek?. Kiedy internauci zachowują pamięć o złych doświadczeniach korzystania z danej strony, np. nie mogą znaleźć tego, czego szukają, to bardzo często łączą to ze słabym działaniem konkretnej wyszukiwarki. Z drugiej jednak strony, gdy użytkownicy są zadowoleni z Twojej strony, taka informacja jest dostarczana do witryn.
Czego szukają użytkownicy Internetu? Istnieją trzy typy zapytań użytkowników, które na ogół wykonują:
- ?Robienie? Transakcji ? kwerendy funkcjonalne, takie jak kupowanie biletu lotniczego lub słuchanie utworu muzycznego;
- ?Wiedza?Zdobywanie informacji ? gdy użytkownik szuka informacji, takich jak: nazwy zespołów, czy najlepsze restauracje w Nowym Jorku;
- ?Ruch? Pytania nawigacyjne ? pytania dotyczące konkretnych miejsc online, np. przy pomocy facebooka.
Kiedy odwiedzający wpisuje w pole wyszukiwania zapytanie, oznacza to, że będzie zadowolony z tego, co mu się po chwili pojawi? To jest podstawowe pytanie, które stawia sobie każda wyszukiwarka miliony razy dziennie. Podstawowym zadaniem wyszukiwarek jest służenie pomocnymi wynikami dla ich użytkowników. A wszystko zaczyna się od słów wpisanych w małym pudełeczku.