Jak dowiedzieć się, jaki ruch ma strona konkurencji?

webtrafficCzy chcesz dowiedzieć się, ile ruchu uzyskuje strona Twojej konkurencji? Jeżeli tak, jest na to kilka sposobów.

Zanim jednak do nich przejdę, oto ważna informacja – jeśli jesteś właścicielem witryny, nie ma potrzeby szacowania. Możesz zainstalować Google Analytics (za darmo) i zobaczyć dokładną ilość liczby odwiedzin.

Ale jeśli czytasz ten artykuł, to zaryzykuję twierdzenie, że nie jesteś właścicielem danej witryny, prawda? Prawdopodobnie próbujesz zgadnąć, jaki ruch generuje Twój konkurent. Wtedy niemal pewne jest, że firma nie udostępni Ci swojego panelu Google Analytics.

Metoda 1. Użyj narzędzia szacowania natężenia ruchu

Istnieją dwa rodzaje narzędzi szacowania ruchu:

  • Narzędzia szacujące całkowity ruch: użytkownicy Twojej witryny mogą pochodzić z różnych miejsc: wyszukiwarek; fora; media społecznościowe; itp. Narzędzia te szacują całkowitą liczbę odwiedzin ze wszystkich źródeł.
  • Narzędzia oceniające tylko ruch organiczny: większość witryn uzyskuje znaczną część ruchu z wyszukiwarek takich jak Google; nazywa się to „ruchem organicznym”. Szacunki z tych narzędzi nie uwzględniają ruchu z innych źródeł (np. mediów społecznościowych) poza ruchem organicznym.

W Ahrefs wypróbowaliśmy wszystkie wiodące narzędzia do szacowania natężenia ruchu i wykonaliśmy kilka niewielkich wewnętrznych eksperymentów, aby dowiedzieć się, która z nich jest najdokładniejsza – wygrał SimilarWeb.

SimilarWeb pokazuje kilka statystyk związanych z ruchem, w tym:

  • Łączna liczba odwiedzin;
  • Strony wyświetlone na wizytę;
  • Średni czas trwania wizyty;
  • Współczynnik odrzuceń

Metoda 2. Wyszukaj stronę „reklamuj się z nami”

Większość blogerów otrzymuje zapytania w stylu „Jestem zainteresowany reklamą w twojej witrynie; jaki jest na niej ruch?” Nic więc dziwnego, że wielu blogerów publikuje aktualne statystyki ruchu swojej strony.

Jak jednak znaleźć te strony?

Najłatwiej jest z następującym wyszukiwaniem Google:

site: witrynainternetowa.com reklamuj się z nami

Wystarczy wówczas przeanalizować wyniki, wejść na znalezioną podstronę i zapoznać się ze statystykami.

Metoda 3. Po prostu zapytaj!

Jeśli chcesz poznać dokładne i aktualne statystyki ruchu na stronie, musisz skontaktować się z właścicielem i zapytać o nie bezpośrednio.

Pamiętaj tylko, że większość blogerów nie przekaże tych informacji zupełnie obcej osobie, prawda? Nie do końca. Zdziwiłbyś się – wielu blogerów jest skłonnych udostępnić te dane tym, którzy mają prawdziwy powód do pytania, na przykład:

  • Jesteś zainteresowany zakupem strony internetowej.
  • Chcesz reklamować się na stronie;

Podsumowanie

Narzędzia szacowania ruchu stron konkurencji nie są doskonałe (samo Google Analytics nie zawsze jest, ale nie da się ukryć, że przekazuje ono najbliższe prawdy statystyki z odwiedzin). Jednak oferują one zdecydowanie najszybszy sposób szacowania ruchu na witrynie, która nie należy do Ciebie.

Jeśli potrzebujesz dokładnych liczb, będziesz musiał zapytać bezpośrednio; nie ma na to innych sposobów.

Czy znasz jakieś inne wiarygodne sposoby szacowania / znajdowania statystyk ruchu na stronie konkurencji? Jeżeli tak, daj nam znać!