Tworzenie wartościowego contentu to długi proces. Można złożyć parę zdań razem i nazwać to blogiem. Zupełnie inną kwestią jest stworzenie treści która ma realną wartość SEO dla Twojej firmy oraz jest dobrze odbierana przez użytkowników. Każda kolejna warstwa contentu powinna zwiększać jego wartość SEO. W poniższym artykule postaram się wyjaśnić w jaki sposób oceniać wartość SEO contentu.
W jaki sposób Google rozpoznaje content wysokiej jakości
Algorytm Google zmienia się na bieżąco, ale są dwa czynniki ludzkie, które mogą mieć wpływ na sposób w jaki Twój content pojawia się w wynikach wyszukiwania:
- Analiza behawioralna: Google patrzy na statystyki przeglądania Twojej strony takie jak współczynnik odrzucenia czy przeciętny czas przebywania na stronie.
- Sprawdzanie jakości: Google zatrudnia osoby, które ręcznie sprawdzają wyniki wyszukiwania według otrzymanych wskazówek oceny jakości.
Ponieważ czynnik ludzki jest bardzo istotny w przypadku konsumpcji contentu, co ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania, bardzo ważne jest, żeby tworzony content był zadowalający zarówno dla odbiorców, jak i algorytmów wyszukiwarek.
Kwestie technicznego SEO
Zanim zaczniesz pisać dany content, powinieneś zawsze wiedzieć, w jakie słowa kluczowe celujesz. Pamiętaj o nich podczas pisania ponieważ dzięki temu znajdziesz naturalne zastosowania dla nich w tekście. Dodawanie fraz kluczowych po napisaniu tekstu nie ma większego sensu. Stracisz jedynie czas na przepisywaniu contentu na nowo z zamieszczeniem odpowiednich fraz.
Wybór słów kluczowych
Mierz siły na zamiary. Nie wybieraj słów kluczowych z najwyższej półki, jeśli dopiero startujesz ze swoją stroną. W ten sposób stracisz tylko czas, nie uda Ci się wypozycjonować swojej strony wysoko, jeśli wybierzesz bardzo popularne frazy. Z drugiej strony, szkoda tracić czas na słowa kluczowe, które mają prawie zerowy wolumen wyszukiwania. Co z tego, że łatwo będzie się wypozycjonować na pierwsze miejsce w Google pod daną frazę, jeśli prawie nikt jej nie wpisze w pole wyszukiwarki.
Właściwa publika
Jeśli wykorzystujesz SEO w celu przyciągnięcia odpowiednich osób na stronę firmową, musisz upewnić się, że przyciągniesz odpowiedni profil osób. Nie ma sensu walczyć o jak największą liczbę wejść na stronę dla samych statystyk, jeśli dane osoby nie będą zainteresowane skorzystaniem z naszych usług. Dlatego warto zawsze brać pod uwagę etap na ścieżce zakupu poszczególnych klientów i odpowiednio ich przez to przeprowadzić.
Nagłówek
Twój nagłówek to często pierwsza rzecz, jaką użytkownicy trafiając z wyszukiwarki zobaczą w wynikach wyszukiwania. Pomaga to również powiedzieć Google o czym jest Twoja strona.
Upewnij się, że zamieszczasz słowo kluczowe w pierwszych 65 znakach nagłówka, ponieważ dalsza część nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Jeśli masz długi tytuł, zamieść frazy kluczowe jak najwcześniej.
Długość contentu
Często otrzymujemy to samo pytania – jak długi powinien być każdy tworzony artykuł? Odpowiedź jest prosta, lecz nie jednoznaczna. Odpowiednia długość artykułu to taka, która całkowicie wyczerpuje dany temat. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna długość artykułu.
Zbyt krótki artykuł sprawi, że użytkownicy będą niezaspokojeni i prawdopodobnie poszukają odpowiedzi gdzie indziej. Z kolei jeśli za bardzo się rozpiszesz, to możesz wpaść w manię lania wody i zanim czytelnik dowie się czegoś konkretnego, może się już znudzić. Należy znaleźć balans.
Uważa się jednak, że dobrze jeśli dany content ma co najmniej 500 słów, wtedy jest najlepiej traktowany zarówno przez wyszukiwarki, jak i użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez SnapAgency, idealny content ma długość 1000 słów. Jeśli content ma mniej niż 300 słów, to jest przez Google określany jako ubogi, czyli niemający wartości dodanej dla użytkowników.