Jak skonfigurować Alerty Google/Google Alerts?

Czy chcesz monitorować sieć pod kątem wzmianek o swoim nazwisku? A może chcesz sprawdzać swój biznes lub wzmianki o konkurencji? Alerty Google sprawdzą się idealnie.

Google Alerts jest prosty w użyciu. Wprowadź słowo lub frazę, a otrzymasz e-mail z powiadomieniem za każdym razem, gdy Google znajdzie nowe, spełniające ustawienia wzmianki w sieci. Alerty Google są przydatne nie tylko dla rozrywkowego śledzenia sieci. Śledzenie wzmianek dotyczących Twojej firmy lub marki może pokazać możliwości budowania linków, budowania marki, współpracy i wiele więcej.

To darmowe narzędzie, które doskonale nadaje się dla początkujących. Mimo to, że jest własnością firmy Google, nie przechwytuje on wszystkich wzmianek o sieci. Skąd wiemy? Ponieważ mamy dostępne alternatywne narzędzie do monitorowania sieci o nazwie Ahrefs Alerts. Kiedy przeprowadziliśmy mały eksperyment, aby porównać liczbę wyników znalezionych przez każde narzędzie, okazało się, że średnio Ahrefs Alerts zwrócił o 2376% więcej wyników, niż Google Alerts.

Ale na razie wróćmy do tego, po co tu jesteś – konfigurowania alertów Google i wykorzystywania go do rozwoju Twojej firmy!

 

Jak skonfigurować Alerty Google?

  1. Przejdź na stronę google.com/alerts
  2. Wprowadź wyszukiwane hasło do śledzenia. Alerty Google będą wyświetlać podgląd wyników podczas pisania.
  3. Wybierz „Pokaż opcje” (pod polem wyszukiwania). Wybierz, jak często chcesz otrzymywać powiadomienia: raz dziennie; raz w tygodniu.
  4. Wybierz źródło alertów: sieć; blogi; aktualności; Jeśli nie masz pewności, pozostaw to ustawienie domyślne „automatyczne”.
  5. Wybierz język i region.
  6. Wybierz, ile wyników chcesz zobaczyć: „wszystkie wyniki” lub „tylko najlepsze wyniki”.
  7. Wybierz adres e-mail dostawy (tutaj Google wyśle Twoje powiadomienia).
  8. Wybierz „Utwórz alert”.

 

Miej oko na to, co publikują Twoi konkurenci

Większość firm publikuje regularnie nowe treści na blogu, w tym Twoja konkurencja. Śledzenie, co konkurencja bloguje może pomóc Ci odkryć nowe pomysły na temat swojego bloga.  RSS może w tym pomóc. Ale bądźmy szczerzy, kanały RSS są ograniczone i nieporęczne. Korzystanie z Alertów Google jest znacznie lepszą opcją.

 

Miej oko na błędy indeksacji

Google czasami indeksuje niepożądane strony z Twojej strony, takie jak te z parametrami adresu URL. Jest to duży problem w szczególności w przypadku witryn e-commerce. Google Alerts może Ci powiedzieć, kiedy niepożądane strony, takie jak te z błędami, są indeksowane.

Aby to zrobić, musisz najpierw zidentyfikować wspólny parametr URL dla niepożądanych stron. To jest coś, co musisz zrobić sam, ponieważ różni się między witrynami.

 

Jak zarządzać alertami Google?

Jaki jest największy problem z alertami Google? Stała ilość wysyłanych wiadomości na e-maili. Na szczęście udało mi się znaleźć najlepszy sposób na zarządzanie nimi. Wszystko zaczyna się od skrzynki odbiorczej Google. Skrzynka odbiorcza Google umożliwia „pakowanie” wiadomości e-mail do grup. Tłumaczenie: możesz łatwo wykluczyć wszystkie e-maile z alertów Google z głównej skrzynki odbiorczej za jednym zamachem. Te e-maile nie zostaną usunięte; są po prostu ukryte w niewidocznym folderze.

 

Mamy nadzieję, że od teraz Google Alerts nie będą miały przed Wami tajemnic!