Nie jest żadna tajemnicą, że media społecznościowe to naprawdę bardzo ważne narzędzie w czasach dzisiejszego Internetu. 74% wszystkich pełnoletnich osób na świecie posiada konta w kanałach społecznościowych ? jest to więc efektywny sposób na znalezienie i wejście w interakcje z odbiorcami.
Nie możemy jednak zapominać, że media społecznościowe mogą wyrządzić również krzywdę Twojemu biznesowi. Jeżeli nie wiesz jak prawidłowo zarządzać kanałami, wtedy jeden z pięciu poniższych przykładów może w najbliższej przyszłości dotyczyć również Ciebie.
Spam Sandwich
Pomimo tego, że media społecznościowe to dzisiaj podstawa marketingu internetowego, to bardzo duża grupa osób nie ma o nich pojęcia. W związku z tym stara się stosować rozwiązania znane z marketingu tradycyjnego, co bardzo często jest strzałem w kolano.
Zanim zaczniemy promować się w Sieci warto poznać zasady marketingu push vs pull oraz inbound marketingu. Spamowanie, podawanie zbyt dużej ilości źle dobranej treści nie pomoże Ci w zdobyciu zaufania kolejnych użytkowników kanałów społecznościowych i utrudni wejście w jakiekolwiek interakcje!
Zażalenia użytkowników
W Internecie każdy może napisać opinię o praktycznie wszystkim. Z serwisami takimi jak Yelp lub TripAdvisor Twój biznes może zyskiwać zarówno pozytywne, jak i negatywne recenzje. Pamiętaj, że jedne złe słowo na temat prowadzonej przez Ciebie działalności może trafić nawet do tysięcy odbiorców i sprawić, że zrezygnują z Twoich usług.
Tyczy się to również Twittera oraz Facebooka. Osobiście znam przykłady wielu osób, które reagowały bardzo agresywnie na krytykę ? usuwanie postów, obrażanie użytkowników i tym podobne. bardzo szybko sprawiło to, że odwrócili się od nich również userzy zadowoleni ze świadczonych usług.
Spora część zażaleń internautów jest często bezpodstawna, jednak Ty jako właściciel biznesu musisz zrobić wszystko, aby znaleźć potencjalne rozwiązanie problemu!
Alkohol + media społecznościowe? Porażka
Bezpośredni dostęp do kanałów społecznościkowych poprzez urządzenia mobilne sprawia, że często możemy popełniać błędy, których następnie będziemy żałować. Najgorsze połączenie to piątkowe wyjście na miasto i próba interakcji z użytkownikami na naszym fanpejdżu lub innym social media.
Telefony sprawiają, że potencjalny dostęp do swoich klientów posiadamy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kontakt przez kanały społecznościowe nie jest bezpośredni ? często jesteśmy więc odważniejsi. Historia zna setki przypadków, w których ktoś wysyłał wyraźnie pijane Tweety lub pisał dziwne posty na FB.
Zbyt duża ekspozycja
Dostępność w mediach społecznościowych sprawia, że jesteś nie tylko o wiele bardziej otwarty na krytykę, ale jednocześnie na wszelkiego rodzaju ataki. Zhackowanie konta w social media może nieść za sobą naprawdę negatywne konsekwencje, których normalnie chcielibyśmy za wszelką cenę uniknąć.
Porywanie hash tagów
Nie wiem czy wcześniej słyszałeś o tej strategii, ale cieszy się ona ogromną popularnością na Twitterze. Polega na przeglądaniu najlepiej trendujących hashowych i próbę wykorzystania ich we swoich własnych wpisów.
Jeżeli robisz to dobrze nie będzie problemu. Jeżeli jednak próbujesz łączyć hash tagi z działalnością o całkowicie innej tematyce, może skończyć się to naprawdę niekorzystnie!