Jedną z najbardziej frustrujących rzeczy w SEO jest sprawienie, żeby wszystko ze sobą dobrze działało. Jeśli kiedyś miałeś do czynienia z SEO, to z pewnością wiesz o czym mówię. W SEO jest tak wiele małych elementów, ze czasem wydaje się niemożliwym sprawienie, żeby wszystko ze sobą perfekcyjnie grało.
Często się słyszy o tym jak bardzo wyszukiwarki internetowe są inteligentne i że nie da się ich oszukać. Istnieje jednak wiele drobnych elementów które można połączyć w celu odniesienia większego sukcesu w SEO.
Jednym z ciekawych trików na poprawienie swojego SEO są tagi tytułowe wykorzystywane na Twojej stronie. Nie odkrywam tutaj Ameryki. Tagi tytułowe były na stronach internetowych od dziesięcioleci i nic nie zapowiada tego, żeby w najbliższej przyszłości miało się to zmienić.
Na stronie Moz.com możemy przeczytać, że tagi tytułowe są drugą najważniejszą rzeczą w SEO, zaraz po zawartości strony. Są one podstawą każdej strategii SEO.
To jeden z niewielu przypadków, gdy musisz jednocześnie stworzyć treść odpowiednią dla wyszukiwarek jak i normalnych użytkowników. Nagłówek musi przyciągać uwagę użytkowników i zarazem być odpowiedni dla algorytmów przeczesujących treść. Brzmi jak twardy orzech do zgryzienia.
Co to są tagi tytułowe i dlaczego są tak ważne?
Gdy korzystasz z Google, z pewnością natrafiłeś na tagi tytułowe, nawet jeśli o tym nie wiedziałeś. To po prostu nagłówek strony internetowej, który pojawia się po wyszukaniu słów kluczowych. Widzą to zarówno użytkownicy jak i wyszukiwarki internetowe. Często jest to pierwsza rzecz jaką napotka wzrok osoby szukającej rozwiązania w internecie. Dlatego niezwykle istotne jest odpowiednie zbudowanie dobrych nagłówków.
Pod tagami tytułowymi znajduje się opis meta, który również jest widoczny przez użytkowników. Jest tu już więcej informacji, które mogą zdecydować o tym czy dana osoba wybierze Twoją stronę czy też nie. To dlatego zarówno tagi tytułowe jak i opis meta są tak bardzo istotne.
Jak napisać dobry tag tytułowy?
Możesz się zastanawiać, jaka jest różnica między pisaniem tagu tytułowego a zwykłym nagłówkiem. W niektórych przypadkach Twój nagłówek będzie identyczny co tag tytułowy. Często jednak zdarza się, że w celu lepszego SEO nieco się one różnią. Zazwyczaj przekazują one tę samą informację, ale tagi tytułowe są krótszą wersją nagłówka strony. Dlaczego?
Tagi tytułowe powinny być krótkie. Krótsze tagi ułatwiają przeczytanie ich użytkownikom oraz wyszukanie przez algorytmy indeksujące. Ale to nie jest główna przyczyna wykorzystywania krótkich tagów tytułowych. Jeśli są one zbyt długie, wyszukiwarki utną je, przez co użytkownikom nie wyświetla się cała ich treść.
Google zazwyczaj pokazuje około 60 znaków w swoich nagłówkach w wynikach wyszukiwania, reszta zostaje ucięta. Aby się upewnić, że tag na pewno się zmieści, warto skorzystać z narzędzia Title Tag Preview Tool.
Tagi tytułowe muszą zawierać Twoją główną frazę kluczową. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia SEO. Odpowiednie frazy w tytule zwiększają pozycję strony w rankingach. Aby efekt był jeszcze lepszy, słowo kluczowe powinno znajdować się na początku tagu tytułowego, w ten sposób użytkownicy szybciej zwrócą uwagę na Twoją witrynę.
Tagi tytułowe powinny opisywać korzyści. Tu akurat mamy do czynienia ze standardową zasadą marketingową – chcesz przyciągnąć klienta, pokaż mu jak na tym skorzysta. Nie staraj się nic sprzedawać w tagach tytułowych. Po prostu w ciekawy sposób opisz zawartość swojej strony, a wyświetlenia same się pojawią.
Stwórz tagi przyjazne dla SEO. Wykorzystaj w tagach tytułowych nazwę swojej marki, wtedy algorytmy szukające będą ją kojarzyć z daną działalnością i częściej będą ją wyświetlać. Unikaj duplikatów tagów tytułowych. Google radzi stworzyć osobne tagi tytułowe dla każdej podstrony, kopiowanie i wklejanie w kółko tych samych nie da zamierzonego efektu.