Tytuł strony (lub znacznik Title kodu HTML) jest najprawdopodobniej jednym z najważniejszych elementów SEO z perspektywy strony internetowej. Zawarcie słów kluczowych w nazwach stron pomaga osiągnąć wyższą pozycję w rezultatach wyszukiwania Google (SERP). Tytuł strony jest również często wykorzystywany przez Google jako tytuł odnośnika w wynikach wyszukiwania.
Wartościowy w oczach Google tytuł strony zależny jest zazwyczaj od kilku podstawowych czynników:
- Tytuł strony jest niezwykle ważny dla strony, do której się odnosi. Zostanie najprawdopodobniej wyświetlony w pasku nazwy przeglądarki oraz w linkach Google, Bing oraz innych wyszukiwarek. Tytuł jest ?koroną? ukierunkowanego na słowa kluczowe tekstu, która powinna zawierać daną frazę przynajmniej raz. Wszystkie wyszukiwarki internetowej przywiązują sporo uwagi do tego, jakie słowa zostały użyte pomiędzy znacznikami.
- Google wyświetla tyle znaków ile mieści się ?w elemencie blokowym o szerokości nieprzekraczającej 512px oraz jednej linijki tekstu.? Oznacza to, że nie istnieje dokładna liczba znaków, która za każdym razem zagwarantuje wyświetlenie się pełnego tytułu w Google. Jedynie użyte przez Ciebie znaki i słowa określają, czy pełny tytuł strony zostanie wyświetlony. Do tej pory Google sugerowało użycie maksymalnie 70 znaków w tytule, zmieniło się to jednak w 2012 roku. Jeżeli chcesz mieć pewność, że cały znacznik- oczywiście do momentu kiedy tytuł nie zmienia się w maszynkę do spamowania.
- Optymalne rozwiązanie to zmieścić się w 12 słowach, a najważniejszą frazę kluczową zawrzeć w 8 pierwszych.
- Niektóre tytuły przynoszą lepsze efekty kiedy odnoszą się bezpośrednio potrzebę osoby przeszukującej sieć (przykładowo nauka czegoś, zakup produktu, zatrudnienie osoby). Pamiętaj, że tytuł strony jest swojego rodzaju haczykiem w wyszukiwarce internetowej ? im bardziej chwytliwy i ciekawszy tym więcej osób skusi się, aby odwiedzić daną witrynę!
- Optymalizując tytuł próbujesz zawrzeć w nim jak najwięcej potencjalnych fraz przy jednoczesnym zachowaniu naturalności. Często najlepszym rozwiązaniem okazuje się optymalizacja pod konkretne słowo lub słowa kluczowe i podejście do zagadnienia w dłuższej skali. Oznacza to w efekcie konieczność stworzenia większej ilości podstron i zapełnienia ich dodatkowym tekstem. Treść, treść i jeszcze raz treść!
- Perfekcyjny tag tytułowy danej domeny jest unikatowy dla pojedynczych podstron. W świetle aktualizacji algorytmu Google do wersji Panda, gdzie duży nacisk kładziony jest na ?jakość? naprawdę powinieneś tworzyć oryginalne tytuły i minimalizować możliwość jakichkolwiek powtórzeń i duplikatów.
- Osobiście lubię mieć pewność, że interesujące mnie słowo kluczowe występuje na początku danego tytułu. Oczywiście zależne jest to od tego co chcesz osiągnąć.
- W przypadku gdy pozycjonowanie jest ważniejsze od brandingu, nazwa firmy powinna znaleźć się na końcu tytuły. W celu rozdzielenia możesz użyć tutaj szeregu znaczników, żaden z nich nie okazuje się być bowiem najlepszy. Korzystaj z kropek, przecinków, myślników, pochyłych belek i innych znaków, które oferuje klawiatura. W przypadku kiedy mamy do czynienia z rozpoznawalną marką, wtedy lepiej umieścić ją z przodu tytułu.
- Przy tworzeniu tytułu nie skupiaj się jedynie na jego wartości SEO ? pamiętaj, że musi zainteresować również ludzi.
- Pamiętasz już z pewnością, że Google co jakiś czas modyfikuje zasady działania swojego algorytmu wyszukiwania. Aby być na topie powinieneś regularnie wprowadzać zmiany w treści poszczególnych stron, zaczynając właśnie od tytułu.
- Nie popadaj ze skrajności w skrajność! Naturalnie brzmiący tytuł jest zawsze lepszy od sztucznie wypchanego frazami kluczowymi i wraz z rozwojem wyszukiwarek będzie miał coraz większe znaczenie. W dzisiejszych czasach lepiej optymalizować pod całe frazy niż pojedyncze słowa kluczowe.
- Najogólniej mówiąc ? im wyższe zaufanie Twoja domena posiada w ?oczach? Google tym łatwiej nowym podstronom jest osiągnąć dobre pozycji w wynikach wyszukiwania.
- Musisz jednocześnie pamiętać, że od 2012 roku element