Jak użytkownicy i treść wpływają na SERPy

Wyszukiwarki stale dążą do poprawy ich wydajności i zapewnienia najlepszych wyników wyszukiwania. Podczas, gdy słowo ?najlepszy? jest subiektywne, wyszukiwarki mają bardzo dobre rozeznanie, co do rodzaju stron i witryn, które spełniają wymogi wyszukiwania. Ogólnie rzecz biorąc te strony mają kilka cech wspólnych:

  • Łatwość w użyciu, nawigacji i zrozumieniu
  • Bezpośrednie, praktyczne informacje związane z zapytaniem
  • Profesjonalny projekt i dostęp do nowoczesnych przeglądarek
  • Wysoka jakość, zgodność z prawem, wiarygodność treści

Mimo niezwykłych osiągnięć technicznych, wyszukiwarki nie są jeszcze w stanie zrozumieć tekstu, obrazu lub obejrzeć film w taki sam sposób w jaki robi to człowiek. Do tego celu wykorzystywane są meta informacje (niekoniecznie meta tagi). Wyszukiwarki wykorzystują dane do obserwowania, jak ludzie angażują się w stornach internetowych.

Wpływ użyteczności i doświadczenia użytkowników

  • W rankingach wyszukiwarek

Istnieje ograniczona liczba zmiennych, z których wyszukiwarki korzystają bezpośrednio, w tym słowa klucz, linki i struktura witryny. Użyteczność i doświadczenie użytkownika zajmuje drugie miejsce jeśli chodzi o wpływ na sukces w wyszukiwaniu.

Zrozumienie i empatia wobec użytkowników może sprawić, że witryna będzie postrzegana pozytywnie przez tych, którzy ją odwiedzają.

Znaczniki jakości treści

  • Metryka zaręczyn

Gdy wyszukiwarka dostarczy stronę z wynikami dla Ciebie,  sukces może być mierzony n podstawie Twojej  ?współpracy? z tymi wynikami. Jeśli wybierzesz pierwszy link, ale natychmiast po wejściu na stronę klikniesz ?powrót?, będzie to oznaczać, że nie jesteś zadowolony z tego wyniku. Od samego początku wyszukiwarka dąży do ?jak najdłuższego kliku?, czyli długiego czasu korzystania z danej strony, a nie szukania potrzebnych danych ponownie.

Biorąc pod uwagę, że dziennie pojawiają się niezliczone liczny zapytań, wyszukiwarki internetowe mają wystarczającą bazę do oceny wyników.

  • Postęp wyszukiwarek

W 2011 roku Google wprowadziło aktualizację Panda do swojego algorytmu rankingu, aby poprawić jakość oceniania stron internetowych. Jednak Google zaczynało swoją pracę do wykorzystywania ludzi do zbierania potrzebnych danych z ponad 1000 witryn. Z czasem jednak to komputery zastąpiły pracę człowieka. Więcej informacji na temat aktualizacji Panda można znaleźć tutaj.

  • Łączenie wzorców

Wyszukiwarki odkryły, że na początku struktury linków w sieci mogą służyć jako serwery Proxy dla głosów i popularności ? im wyższa jakość witryn i informacji, tym więcej linków jest użytecznych. Dziś algorytm analizy linków znacznie się posunął, ale te zasady są prawdziwe.

Wszystkie te pozytywne uwagi i emocje wokół treści oferowanych przez nowe strony przekładane są do parse-able (wartościowe pod względem algorytmicznym) zbiorów linków. Czas, źródła, liczba linków do nowej witryny są uwzględniane w jej potencjalnej wydajności (czy rankingu) dla odpowiednich zapytań wyszukiwarki.

Teraz wyobraź sobie, że strona nie jest tak wspaniała ? powiedzmy, że jest to po prostu zwykła strona bez niczego unikalnego i imponującego.

Jednostkowanie zawartości

Dla sukcesu wyszukiwarek

Dostarczana ?świetna/wybitna treść? może być najczęściej powtarzającą się propozycją danych w świecie SEO. Jednak pomimo tego stereotypowego statusu, atrakcyjne i przydatne treści mają kluczowe znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Każde wyszukiwanie przeprowadzane przez wyszukiwarkę stawia sobie za cel znalezienie, dowiedzenie się, rozwiązanie, zakup, naprawę, leczenie lub zrozumienie. Wyszukiwarki stron internetowych wybierają najbardziej adekwatne wyniki, celem podbicia rankingów.

Wyszukiwarki mogą mieć różne intencje…

  • Transakcyjne wyszukiwarki – Identyfikacja lokalnego biznesu, dokonanie zakupu online i ukończenie zadania. Transakcyjne wyszukiwania nie muszą wiązać się z użyciem karty kredytowej, czy też przelewem bankowym. Zapisanie się na konto testowe w Illistrated Cook, tworzenie konta Gmail lub znalezienie najlepszego lokalu kuchni meksykańskiej (w Seattle) wszystkie są transakcyjnymi kwerende.
  • Wyszukiwarki nawigacyjne – Odwiedzanie z góry określonego celu i pozyskiwanie ?prawidłowego? adresu URL. Nawigacyjne wyszukiwania są wykonywane z zamiarem surfowania bezpośrednio do konkretnej witryny. W niektórych przypadkach użytkownik może nie znać dokładnego adresu URL, a wyszukiwarka służy jako ?Biała kartka? przechodząc prze (miejmy nadzieję) właściwą lokalizacją.
  • Wyszukiwarki informacyjne – Nietransakcyjne badanie informacji, uzyskiwanie szybkich odpowiedzi, jego-wyszukiwanie. Informacje wyszukiwania obejmują szeroki zakres pytań od ustalenie lokalnej pogody, mapy, wskazówek do znalezienia pseudonimu kumpla z wojska, a nawet kontrolę, jak długo trwa podróż z Marsa na Ziemię. Wspólnym mianownikiem jest to, że takie poszukiwania są niekomercyjne; uzyskanie informacji jest samo w sobie celem, a nie interakcją poza kliknięciem i czytaniem.
Tags: ,