Znalezienie się na liście Google My Business jest niezbędną częścią każdej strategii lokalnego SEO. Zawsze w takich przypadkach mówi się o tym, że w usłudze musi znajdować się taki sam adres co na stronie internetowej. Co w przypadku gdy mamy kilka oddziałów naszej firmy? Czy oznacza to, że zostaniemy ukarani w wynikach wyszukiwania?
Czym jest Google My Business?
Google My Business zostało przedstawione w 2014 roku jako narzędzie mające ułatwić firmom dodanie się na lokalną mapę. W ten sposób łatwiej jest ją znaleźć jeśli wyszukuje się lokalnie. Dodatkowo w usłudze można dodać swoje dane kontaktowe, adres, godziny otwarcia, galerię oraz recenzje. Jest to pierwszy krok podejmowany w strategii lokalnego SEO.
Dobrze utrzymana pozycja w Google My Business zwiększa ruch, a co za tym idzie przychód firmy.
Istotność dla SEO
Od kiedy Google zredukował liczbę lokalnych wyników wyszukiwania z 7 do 3 w 2015 roku, dla firm ważniejsze niż kiedykolwiek stało się znalezienie się na szczycie tej listy. Konkurencja jest olbrzymia, każda pomyłka może kosztować Cię wielu odwiedzających. Według amerykańskiego stowarzyszenia Local Search Association rocznie z powodu błędnych informacji w Google My Business przedsiębiorcy tracą nawet 10 mld USD potencjalnych przychodów.
Dla firm z wieloma oddziałami jest to poważny problem ponieważ każdy z nich ma swoje dane kontaktowe i adres. W jaki sposób duże firmy nie są karane za podawanie sprzecznych informacji w Google My Business?
Pierwsze kroki
Na szczęście Google jest świadome tego problemu i pozwala firmom zgłosić się do listy jako przedsiębiorstwo z wieloma lokalizacjami. Jednak by móc być zweryfikowanym przez Google w taki sposób, należy spełnić kilka warunków. Po pierwsze, należy mieć co najmniej 10 oddziałów. Po drugie, nie może to być firma usługowa. Po trzecie, nie może to być agencja zarządzająca kilkoma klientami.
Optymalizacja przedsiębiorstwa z wieloma oddziałami
Po zgłoszeniu wniosku o firmę z wieloma lokalizacjami w Google My Business, następnym krokiem jest optymalizacja tego wpisu. Zanim jednak będziesz mógł to zrobić, musisz zrozumieć warunki pozwalające na znalezienie się w lokalnej „świętej trójcy”.
Najważniejsza jest podana na początku wpisu dokładność w wypełnieniu informacji. Ten sam adres i wszelkie dane muszą znajdować się w Google My Business, na Twojej stronie internetowej, na Facebooku, Trip Advisorze itp. Boty Google przeczesują każdą z tych stron i porównują je do Twojego wpisu w Google My Business. Wszelki brak konsekwencji jest dużym znakiem dla Google, że coś jest nie tak i w rezultacie pozycja Twojej strony spadnie.
Jak się upewnić, ze Google dobrze odczyta informacje o oddziałach?
Zweryfikuj wszystkie lokalizacje za pomocą tego samego konta Google My Business. Usuń wszelkie duplikaty na listach, które mogły być stworzone przez personel poszczególnych oddziałów.
Upewnij się, że dane są zgodne. Najprościej jest skopiować dane adresowe i kontaktowe z Twojego wpisu w Google My Business i wklejać je w każde istotne miejsce.
Umieść informacje o adresie najważniejszego oddziału na stronie głównej swojej witryny. Google w ten sposób szybciej zweryfikuje poprawność danych oraz zrozumie hierarchię Twojej firmy.
Stwórz podstronę dla każdego oddziału. Nie ma sensu robić osobnej witryny dla każdego oddziału – wystarczy lista sklepów z odnośnikami do kolejnych podstron.
Wykorzystaj Local Marketing Platform do zarządzania tymi informacjami. Narzędzie to pozwala Ci zobaczyć co widzi Google, sprawdzić i edytować dane dla wszystkich Twoich oddziałów, a wszystko to w prosty i wygodny sposób za pomocą jednego interfejsu.