Jak zwiększyć ruch na blogu? Typy wpisów blogowych

W zależności od charakteru witryny i marki – prawie zawsze musisz mieć na stronie sekcję blogową. Jest to szczególnie ważne, jeśli masz witrynę e-commerce.

Ludzie nie chcą codziennie kupować rzeczy w tym samym sklepie. Jeżeli nawet udało Ci się przyciągnąć Klienta na dłużej, wdrażając strategie lojalnościowe, to nawet najbardziej lojalni klienci prawdopodobnie nie odwiedzą Twojej witryny codziennie. Blogowanie daje ludziom powód, by wracać do regularnego przeglądania witryny, w tym także stron sklepów online.

Dlatego warto stworzyć blog i gromadzić stałą publiczność czytelników – będą oni nadal odwiedzać Twoją stronę, aby przeczytać nowe posty i przy okazji robić zakupy.

Oto 8 najlepszych typów postów, które przyciągną ruch na Twoją stronę!

 

  1. Poradniki i wpisy z informacjami

Trzymaj się podstaw. Pouczające posty lub poradniki „jak to jest zrobione” to jedne z najpopularniejszych typów postów w Internecie. Musisz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy szukają treści w Internecie. Jeśli próbujesz kierować ruch do swojej witryny w sposób organiczny, Twoje posty na blogu muszą być dostosowane do SEO – w Polsce zazwyczaj takie posty zaczynają się od „Jak…”.

 

  1. Blogi wideo

Jeśli pisanie to nie Twoje powołanie, sprawdź blogowanie. Niektórzy ludzie mają problem z tłumaczeniem swoich myśli na słowa na stronie. Jeśli uważasz, że jesteś lepszym mówcą niż pisarzem, możesz rozważyć uruchomienie bloga wideo.

 

  1. Wpisy gościnne

Blogowanie przez znanych gości ma mnóstwo korzyści. Jeśli strony internetowe dają ci możliwość blogowania, korzystaj z tego. Blogerzy mają niewłaściwą mentalność, jeśli chodzi o posty gości. Cały czas widać ten problem. Wolą raczej skupić się na tworzeniu nowych treści na swoich stronach, niż na cudzych, co jest błędem – wszak napisanie kilku tekstów gościnnych pozwoli na zaprezentowanie swojej osoby i twórczości nowemu gronu czytelników.

 

  1. Długie posty

Jeśli piszesz krótkie posty, aby zaoszczędzić czas i skracać przekaz treści, prawdopodobnie nie działa to na Twoją korzyść. Twoje posty na blogu powinny być długie. Jest kilka powodów takiego stanu rzeczy. Przede wszystkim długość twoich treści jest powiązana z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek. Dłuższe posty pozwolą Ci dodać więcej linków, obrazów i słów kluczowych do Twoich postów. Google takie starania wynagradza lepszymi pozycjami.

 

  1. Rankingi TOP 10 i listy

Rankingi są  innym popularnym typem posta na blogu. Używamy list przez cały czas. W rzeczywistości to, co właśnie czytasz, jest jedną z list. Jednym z powodów, dlaczego rankingi i listy są tak popularne, jest to, że czytelnicy wiedzą, czego się spodziewać. Mogą przeglądać każdy punkt na liście bez konieczności czytania całej reszty. Czytelnicy lubią, gdy treści są proste i uporządkowane.

Zmieniaj formułę pisania tytułów rankingów.listów. Oto kilka przykładów, które pokazują, o czym mówię:

  • 21 sposobów na przygotowanie kurczaka
  • 6 najlepszych typów opon rowerowych
  • Jak tanio podróżować? Podróżuj za pomocą tych 13 porad

 

  1. Recenzje produktów

Sprawdzanie produktów i usług to kolejny świetny sposób na przyciągnięcie ruchu do Twojego bloga. Jak powiedzieliśmy wcześniej, musisz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy szukają treści w Internecie. Jeśli są zainteresowani produktem, będą chcieli przeczytać opinie na jego temat.

 

  1. Infografiki

Jak już wspomniałem, do swoich postów na blogach trzeba włączyć treści wizualne. Ale możesz przenieść tę strategię na wyższy poziom, publikując posty na blogu, które są prawie wyłącznie infografiką. Tworzenie niestandardowych infografik może również pomóc w budowaniu większej liczby linków wstecznych.

 

  1. Historyjki/opowieści

Nauka opowiadania jest sztuką. Po opanowaniu tej umiejętności poprawi się jakość Twoich blogów. Wspaniała historia przyciągnie nowych czytelników i pozwoli zainteresować stałych bywalców.