Konwersja Google AdWords ? zobacz z jakich wskaźników możesz skorzystać!

Kiedy patrzymy na konwersję PPC w AdWords widzimy po prostu liczbę kliknięć ? prosta statystyka, nic szczególne. Jak się jednak okazuje mamy wiele różnych sposobów pozwalających mierzyć konwersję w naszych kampaniach reklamowych. Zrozumienie każdego z nich jest niezwykle ważne jeżeli chcemy odkryć stojące za nimi, ukryte wartości.

Elastyczne naliczanie konwersji

Wskaźnik, który dopiero niedawno został wypuszczony  i dodał dwie nowe kolumny w AdWords ? kliknięcia konwertowane oraz konwersje. Reklamodawcy mogą liczyć wszystkie konwersje lub unikatowe konwersje w zależności od typu podejmowanych akcji oraz celów biznesowych.

Przykładowo ? w przypadku sprzedaży będziesz chciał policzyć ogólną konwersję, natomiast w przypadku leadów tylko konwersje unikatowe.

Szacunkowa konwersja całkowita

Wskaźnik ten próbuje odpowiedzieć na pytanie jak wygląda konwersja użytkowników korzystających z różnych urządzeń. Przykładowo klikających na reklamę poprzez swój telefon komórkowy, ale realizujących transakcję do końca już na komputerze.

Śledzi wejścia na różnych urządzeniach, przeglądarkach i stara się z tego wyciągnąć średnią, angażując jednocześnie dane pobrane od osób posiadających konto Google.

Połączenia

Zeszłej jesieni, AdWords zaczął zliczać połączenia telefoniczne z reklam typu mobile-click-to-call i dodawać je do standardowych kliknięć.

Śledzenie konwersji pomiędzy różnymi kontami

Korzystając z jednego konta AdWords możesz śledzić konwersję na swoich pozostałych kontach ? wystarczy jedynie dodać odpowiednie tagi.

Konwersja View-Through

Wskaźnik mówi nam o tym ile osób wyświetliło reklamę AdWords, nie kliknęło na nią, ale samodzielnie skierowało się na daną stronę.

Analiza danych

Podczas optymalizacji swojego konta AdWords PPC, skorzystaj z tych wskaźników jako elementów całościowej analizy kampanii. Różne rodzaje konwersji mogą naprawdę okazać się bardzo przydatne!

Tags: , , , ,