Kiedy patrzymy na konwersję PPC w AdWords widzimy po prostu liczbę kliknięć ? prosta statystyka, nic szczególne. Jak się jednak okazuje mamy wiele różnych sposobów pozwalających mierzyć konwersję w naszych kampaniach reklamowych. Zrozumienie każdego z nich jest niezwykle ważne jeżeli chcemy odkryć stojące za nimi, ukryte wartości.
Elastyczne naliczanie konwersji
Wskaźnik, który dopiero niedawno został wypuszczony i dodał dwie nowe kolumny w AdWords ? kliknięcia konwertowane oraz konwersje. Reklamodawcy mogą liczyć wszystkie konwersje lub unikatowe konwersje w zależności od typu podejmowanych akcji oraz celów biznesowych.
Przykładowo ? w przypadku sprzedaży będziesz chciał policzyć ogólną konwersję, natomiast w przypadku leadów tylko konwersje unikatowe.
Szacunkowa konwersja całkowita
Wskaźnik ten próbuje odpowiedzieć na pytanie jak wygląda konwersja użytkowników korzystających z różnych urządzeń. Przykładowo klikających na reklamę poprzez swój telefon komórkowy, ale realizujących transakcję do końca już na komputerze.
Śledzi wejścia na różnych urządzeniach, przeglądarkach i stara się z tego wyciągnąć średnią, angażując jednocześnie dane pobrane od osób posiadających konto Google.
Połączenia
Zeszłej jesieni, AdWords zaczął zliczać połączenia telefoniczne z reklam typu mobile-click-to-call i dodawać je do standardowych kliknięć.
Śledzenie konwersji pomiędzy różnymi kontami
Korzystając z jednego konta AdWords możesz śledzić konwersję na swoich pozostałych kontach ? wystarczy jedynie dodać odpowiednie tagi.
Konwersja View-Through
Wskaźnik mówi nam o tym ile osób wyświetliło reklamę AdWords, nie kliknęło na nią, ale samodzielnie skierowało się na daną stronę.
Analiza danych
Podczas optymalizacji swojego konta AdWords PPC, skorzystaj z tych wskaźników jako elementów całościowej analizy kampanii. Różne rodzaje konwersji mogą naprawdę okazać się bardzo przydatne!