Jak korzystać z Google Seach Console by przyciągnąć więcej ruchu na stronę

Jako osoba zajmująca się SEO od kilku lat, w kółko słyszę to samo pytanie: Jak przyciągnąć więcej ruchu na stronę? Ludzie zadają mi to pytanie dosłownie po kilka razy w tygodniu. W pewnym momencie zrozumiałem, że większość osób źle patrzy na tę kwestię. Często słyszę takie pytania od osób, które założyły swojego prywatnego bloga albo mały sklep internetowy, a które chciałyby po miesiącu – dwóch być już popularne w sieci. To tak nie działa.

Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają na zaistnienie w sieci. Co więcej, jedno z najważniejszych jest całkowicie darmowe. Mowa o Google Search Console. Jest to jedno z najlepszych narzędzi udostępnionych przez Google.

Czym jest Google Search Console?

GSC jest to darmowa usługa oferowana przez Google która pomaga Ci monitorować i utrzymywać widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.  Nie musisz zapisywać swojej strony w usłudze Google Search Console by się tam znaleźć, ale zrobienie tego pozwoli Ci lepiej zrozumieć w jaki sposób wyszukiwarka pokazuje Twoją stronę oraz pozwala na optymalizację jej pozycji w rankingach wyszukiwania.

Korzyści korzystania z Google Search Console

Usługa Google ma wiele zalet, zarówno z punktu widzenia SEO, jak i przyjazności dla użytkowników:

  • Upewnisz się, że Google ma dostęp do tworzonego przez Ciebie contentu
  • Możesz dodać nowy content do natychmiastowego crawlowania oraz usunąć ten, którego nie chcesz widzieć w wynikach wyszukiwania
  • Możesz tworzyć i monitorować content atrakcyjny dla silników wyszukiwarki
  • Utrzymujesz stronę zoptymalizowaną pod algorytmy szukające
  • Monitorujesz i rozwiązujesz problemy dotyczące spamu czy malware, dzięki czemu Twoja strona pozostanie czysta

Google Search Console pozwala Ci również zrozumieć w jaki sposób widzą Cię internauci korzystający z Google:

  • Dowiesz się jakie słowa kluczowe sprowadziły użytkowników na Twoją stronę
  • Sprawdzisz które wyniki wyszukiwania przyniosły więcej ruchu niż reszta
  • Upewnisz się, że ceny produktów czy dane kontaktowe firmy pojawiają się w wynikach wyszukiwania
  • Sprawdzisz które strony do Ciebie linkują
  • Zobaczysz czy wersja mobilna Twojej strony dobrze wyświetla się na urządzeniach przenośnych

Search Analytics

Najważniejszą z punktu widzenia pozycjonowania funkcją Google Search Console jest Search Analytics. To tutaj znajdują się wszelkie informacje dotyczące tego jak często Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Możesz filtrować i grupować dane według wielu kategorii takich jak data, słowo kluczowe, urządzenie. Poznasz również najpopularniejsze z artykułów wśród swoich czytelników. Dzięki temu lepiej możesz zrozumieć swoich odbiorców i przystosować do nich tworzony przez Ciebie content.

Magia Google Search Console

Jak widać, jest to naprawdę kompleksowe rozwiązanie. Znam osoby, które tylko dzięki informacjom wyciągniętym z Google Search Console potrafią zwiększyć ruch na stronie nawet o 20-30%. Nie są to jacyś eksperci SEO znający różne sztuczki, ale zwyczajne osoby, które postanowiły na chwilę przysiąść i poszukać sposobu na poprawienie statystyk swojej strony. Nie wymagało to nawet wielkiego zaangażowania.

Powiem więcej, nawet jeśli chcesz się nieco bardziej na poważnie zająć zdobyciem ruchu organicznego na swojej stronie, ciężko mi polecić jakieś płatne rozwiązania. Google Search Console dostarczy wszystkich informacji jakie są potrzebne właścicielowi małego sklepu internetowego czy blogerowi-hobbyście. Warto zagłębić się w statystyki i informacje oferowane przez Google Search Console, tym bardziej, że nic za to nie płacisz.

 

Tags: , ,