Kwestie techniczne szkodzące SEO

Techniczne SEO wyszło już z mody, to fakt. Obecnie więcej wagi warto przykładać do content marketingu. Wszystko za sprawą zachodzących w ostatnich latach zmianach w algorytmach Google. Firma postanowiła przykładać większą wagę do wartościowego content na stronach internetowych, przez co wyniki wyszukiwania lepiej odpowiadają potrzebom użytkowników. Mimo to nie należy zapominać o czysto technicznym SEO. Rażące błędy mogą z łatwością doprowadzić do spadku pozycji w rankingach.

W poniższym artykule skupimy się na kwestiach o których łatwo zapomnieć, a które mogą zaszkodzić jakości naszego SEO.

Brak wartościowego content na stronie głównej

Z jakiegoś powodu strony internetowe często decydują się na trzymanie wartościowego contentu poza główną domeną. Wszystko co istotne dla użytkowników znajduje się na subdomenach albo nawet osobnych stronach. Teoretycznie ma to pomóc w ustrukturyzowaniu strony.

W praktyce uniemożliwia to algorytmom Google traktowanie contentu jako części spójnej całości. Linki kierujące ze strony macierzystej do subdomen nie są traktowane w taki sam sposób jak te znajdujące się wewnątrz jednej domeny.

Niewykorzystywanie wewnętrznych linków

Najlepszym sposobem na pozwolenie Google’owi zrozumieć strukturę Twojej strony jest odpowiednie wewnętrzne linkowanie. Niektóre podstrony nie są zbyt istotne, więc nie linkuje się do nich zbyt często. Inne są bardzo ważne i wysokiej jakości, do takich powinno linkować się jak najczęściej.

Dlatego warto stworzyć dobrej jakości content pod swoje główne słowa kluczowe. Następnie pisząc na tematy podobne, można linkować do tego głównego artykułu. Google w ten sposób da wyższą rangę bardziej wartościowej zawartości oraz umieści ją wyżej w wynikach wyszukiwania pod dane frazy.

Nakładanie się słów kluczowych w różnych miejscach na stronie

Jest to często popełniany błąd mimo iż nigdy nie miało to sensu z punktu widzenia SEO. Gdy pozycjonujesz jakąś frazę kluczową, nie staraj się umieszczać jej w każdym możliwym miejscu na stronie. Wcale nie wpłynie to dodatnio na jakość Twojego SEO i nie znajdziesz się wyżej w rankingach.

Kieruj się zasadą – jedno słowo kluczowe na stronę. Powinieneś mieć jedną główną stronę na której znajdują się wszystkie istotne informacje dotyczące danego słowa kluczowego, nie ma sensu rozbijać tego na wiele podstron. Szczególnie odnosi się to do długich słów kluczowych, składających się z kilku słów. Jeśli masz jakieś podstrony, które nie przynoszą żadnej wartości pod względem SEO, nie zapomnij oznaczyć ich atrybutem noindex, w ten sposób algorytmy Google nie będą tracić czasu na przebijanie się przez niepotrzebną zawartość, a istotna zawartość na Twojej stronie będzie szybciej zindeksowana.

Powolne ładowanie stron

Prawdziwa zmora wielu stron internetowych. Jeśli strona się długo ładuje, nie tylko będzie gorzej oceniana przez algorytm Google, ale również użytkownicy mogą zostać zniechęceni do korzystania z niej.

Pamiętaj o odpowiedniej optymalizacji strony. Dotyczy to szczególnie wszelkiego rodzaju multimediów. Nie wrzucaj na serwer zdjęć w pełnej wielkości, zmniejsz je i skompresuj. Unikaj wrzucania „ciężkich” elementów typu animacje GIF czy duże filmy. Jeśli mimo to sytuacja będzie wyglądać źle, warto zainwestować w lepszy serwer.

Wersje mobilne stron

Pamiętaj o tym, że Google dużą wagę przywiązuje do wersji mobilnych stron. To właśnie tam prędkość działania ma największe znaczenie. Według badań Google, użytkownicy urządzeń mobilnych wyłączają stronę, jeśli nie załaduje się ona w trzy sekundy. Sprawdź ile to potrwa na Twojej stronie.

Postaraj się aby korzystanie ze strony na urządzeniach mobilnych było widoczne. Tekst powinien być większy, a przyciski czytelne i łatwiejsze do klikania. Warto również wrzucać zdjęcia w mniejszych rozmiarach niż na desktopowej wersji strony.

Tags: , ,