Latent Semantic Indexing

SEO ciągle się zmienia i rozwija. Nic dziwnego, że czasem ciężko się połapać, co robić dalej. Wiadomo, że potrzeba puli słów kluczowych, które następnie należy pozycjonować w celu znalezienia się wyżej w wynikach wyszukiwarek, co z kolei zwiększy ruch organiczny strony. Można również skorzystać z pomocy Latent Semantic Indexing, w poniższym artykule postaram się opisać w skrócie na czym to polega.

Czym jest Latent Semantic Indexing? W jaki sposób pomaga w SEO?

Latent Semantic Indexing jest koncepcją wykorzystywaną przez Google oraz inne wyszukiwarki w celu odkrycia w jaki sposób dany termin oraz content współdziałają ze sobą, by oznaczać tę samą rzecz. Mówiąc inaczej, Latent Semantic Indexing sprawia, że wyszukiwarki są w stanie ocenić kontekst tworzonej treści oraz znaleźć synonimy powiązane z Twoimi słowami kluczowymi.

Jednak bez bazy słów kluczowych LSI, wyszukiwarki mają większy problem ze znalezieniem tych synonimów oraz relacji fraz kluczowych z contentem znajdującym się na stronie. Z tego powodu Google wyżej pozycjonuje strony wykorzystujące słowa kluczowe LSI.

Dzięki słowom kluczowym LSI jesteś w stanie stworzyć content, który jest bardziej naturalny do zrozumienia. Odpowiednie słowo kluczowe będzie generowało rezultaty podobne do tematu, o którym piszesz. W ten sposób nie zamieszczasz słowa kluczowego zbyt często, dzięki czemu Twój content będzie naturalny i przyjemny do czytania dla użytkowników.

Jak znaleźć słowa kluczowe Latent Semantic Indexing?

Nadal nie wiesz jak się zabrać za temat? Jest tak ponieważ słowa kluczowe LSI mają więcej sensu jeśli zobaczysz przykłady oraz sposób ich szukania.

Google Search. Jednym z najłatwiejszych sposobów na znalezienie odpowiednich słów kluczowych jest skorzystanie prosto ze źródła. Wystarczy wykonać wyszukiwanie słowa kluczowego i sprawdzić, jakie frazy zostają podpowiadane przez wyszukiwarkę. W ten sposób możesz dokładnie zobaczyć, jakie słowa kluczowe Google powiązuje z danym słowem.

Google Keyword Planner. W tym przypadku będziesz musiał najpierw założyć konto Google Adwords. Jedną z funkcji Plannera jest możliwość wyszukiwania nowych słów kluczowych z wykorzystaniem fraz, stron czy kategorii. Google ma ogromną bazę słów kluczowych powiązanych ze sobą, a to narzędzie podobnie jak powyższe pozwoli znaleźć odpowiednie frazy.

LSI Keyword Generator. Kolejny prosty sposób na szukanie słów kluczowych. Wystarczy wpisać interesującą nas frazę w wyszukiwarkę, a pojawi nam się lista słów kluczowych LSI.

Jak rozpoznać najlepsze słowa kluczowe?

Gdy już rozbudujesz listę ewentualnych słów kluczowych, należy zastanowić się, które z nich wybrać. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie dlaczego ktoś miałby wpisywać daną frazę kluczową. Gdy już zdobędziesz te informacje, możesz zdecydować, które ze słów kluczowych pasują najlepiej do profilu Twojej strony.

Oto najczęstsze powody dla których ktoś może wpisać daną frazę kluczową:

  • Szukanie ogólnych informacji o danej kwestii
  • Szukanie dokładnej specyfikacji/opisu
  • Szukanie sposobu na zakup danej rzeczy

Wybór słów kluczowych powinien być związany z działalnością Twojej firmy. Jeśli prowadzisz myjnię samochodową, to nie ma sensu pozycjonować słów związanych z wymianą opon tylko dlatego, że i tu i tu we frazie kluczowej pojawia się samochód.

Wykorzystanie słów kluczowych Latent Semantic Indexing ma ten plus, że nie muszą być wstawiane dosłownie w tekście. Google potrafi zrozumieć, jeśli zamieścisz je naturalnie.  Dzięki temu nie trzeba specjalnie się męczyć, żeby umieszczać słowa kluczowe w tekście.

Tags: