Linkbuilding w ostatnich latach znacznie się zmienił ? w przyszłości zmiany te będą jeszcze dalej posunięte. Jeżeli działasz na rynku SEO od dłuższego czasu to z pewnością znacznie musiałeś zmodyfikować swoje taktyki pozwalające na skuteczne promocje witryn.
Pamiętamy przecież czasy, w których można było budować własne zaplecza linkowe pomiędzy własnymi stronami i uzyskać natychmiastowe rezultaty. Zawsze była to jakaś deska ratunku lub boczny plan. Obecnie jednak tego typu auto-promocja już praktycznie na nic się nie zdaje. Google stawia na organiczne pozyskiwanie linków i pozycjonerzy muszą się coraz mocniej do tego dostosowywać.
Dzisiaj chciałbym pokrótce podpowiedzieć Wam jak poprawić content na stronie, aby budować zdecydowanie lepsze zaplecze linków ? naturalnych! ? bez zbędnego i robiącego się niebezpiecznym pogrywania z Google.
Po pierwsze odpowiednie treści
Wiem, że słyszałeś to już milion razy i wszyscy powtarzają to jak mantrę. Jednak to właśnie od wartościowych treści wszystko się zaczyna. Nie dobrych, lepszych, odpowiednich ? wartościowych, wyśmienitych, wręcz idealnych!
Jeżeli chcesz przebić się w SERPach przez konkurencję, która mocno je zdominowała musisz pokazać wyszukiwarce i użytkownikom, że to właśnie Ty ? a nie ktoś inny ? jest w stanie dostarczyć najlepsze treści dotyczącej danej tematyki.
Na samym początku musisz zainwestować sporo czasu. Bez zaplecza contentowego nie przyciągniesz dużej i powracającej do Ciebie bazy użytkowników. Oprócz tego treści muszą pojawiać się regularnie ? w przypadku małych stron minimum to przynajmniej jeden post dziennie!
Kiedy zabezpieczyłeś się już odpowiednią ilości wartościowych tekstów/materiałów wideo/nagrań głosowych nadszedł czas na przyciągnięcie ludzi. Każdy użytkownik to szansa na przyciągnięcie kolejnych ? szczególnie w czasach mediów społecznościowych gdzie wszystko potrafi rozchodzić się wirusowo.
Link no-follow również może być Twoim sprzymierzeńcem
Chcąc promować nasze treści zazwyczaj szukamy miejsc, w których odnośnik będzie opatrzony atrybutem do-follow. Nie możemy jednak ignorować stron gdzie link automatycznie posiada atrybut no-follow i nie jest śledzony przez wyszukiwarkę.
Nie możesz zapominać, że najważniejszy dla Ciebie jest prawdziwy użytkownik a nie sam algorytm. Chodzi mi tutaj o takie strony jak Inbound.com, grupy Linedin oraz społeczności Google Plus. To właśnie w tych miejscach najlepiej promuje się ciekawe artykuły i zachęca ludzi do dyskusji. Czas na profity w oczach wyszukiwarki przyjdzie później!
Bez płatnych reklam ani rusz
Niestety, takie czasy. Chcesz być popularny musisz płacić. Oczywiście można oprzeć się na w-stu-procentach-naturalnym-seo, jednak jeżeli Google lub Facebook oferują możliwość wykupienia u nich reklamy to powinno dać nam to do myślenia, prawda?
Moje własne doświadczenie pokazuje, że zainwestowanie nawet skromnych sum w promocję w Wielkim GB, FB i TT pozwala zdecydowanie zwiększyć traffic, poprawić konwersję i wybić się w przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz.
Wiem, że jest to mało popularna opinia jednak musisz się z tym pogodzić ? SEO bez opłaconego SEM nie pozwoli Ci zdziałać zbyt wiele…
Mały musi więcej
Stare ekonomiczne porzekadło głosi: ?duży może więcej?. Możemy z tego wywnioskować, że ?mały musi więcej?, aby móc przebić się przez konkurencję i generować traffic i zyskać uznanie w oczach wyszukiwarek.
Szybkie, zautomatyzowane rozwiązania starego SEO w dzisiejszych czasach się nie zdają. Dużo treści, jak najlepszej jakości i przepychanie jej przez wszystkie kanały komunikacyjne jakie tylko przyjdą Ci na myśl. Fora, grupy dyskusyjne, social media, strony internetowe ? wszędzie gdzie się da zamieszczaj informacje o publikowanych przez siebie treściach zachęcając do zapoznania się z nimi w pełni. Jest to z pewnością sporo pracy jednak przynosi efekty!