
Nic bardziej mylnego!
Poprzez content marketing możemy zdobywać linki lub budować bazę pod nie. Link building często jest natomiast podstawą powstawania naprawdę interesujących i ciekawych treści. Są to dwa różne światy, jednak ich odpowiednia kooperacja przynosi zazwyczaj zadziwiająco dobre rezultaty. Zanim jednak przejdziemy dalej szybka ściągawka, aby nie mylić tych dwóch terminów:
- Link building ? pozyskiwanie linków, żeby poprawić pozycję w rankingach wyszukiwarki. Wiąże się z nim przeprowadzanie analiz słów kluczowych, aby określić co jest najpopularniejsze, w co warto celować.
- Content marketing ? polega na tworzeniu treści w taki sposób, aby zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Content musi być tworzony tak, aby zdobyć jak najwięcej informacji o userach i dostarczać im treści w najbardziej preferowany według nich sposób i pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.
W jaki sposób te dwa światy można ze sobą połączyć?
To czego chcą ludzie jest zazwyczaj tym czego szukają
Większość ludzi twierdzi, że SEO nie może istnieć bez content marketingu i jest w tym wiele prawdy, Całość działa jednalk też w drugą stronę ? marketing treści nie powinien istnieć bez pozycjonowania.
Kiedy budujemy linki automatycznie myślimy o frazach kluczowych. Te frazy kluczowe powinny znaleźć dla siebie miejsce również w strategii content marketingu. Oczywiście marketing treści wymaga od nas dogłębniejszych analiz i większego zaangażowania w poznanie odbiorców, jednak słowa kluczowe nadal powinny zajmować ważne miejsca ? pokazują bowiem intencje użytkowników. Ludzie szukają w Sieci przecież tego co chcą znaleźć a korzystają do tego z fraz kluczowych.
Promuj dodatkowe treści pod wpisami
W stopce strony lub zaraz pod wpisem powinny znajdować się linki do bardziej obszerniejszych wpisów na temat ważnych informacji związanych z Twoją branżą. Dzięki temu za darmo przekazujesz sporą ilość danych mogąc przyciągać linki i jednocześnie dajesz odbiorcom łatwą możliwość zapisania się po więcej.
Dodatkowe materiały, o których mowa to webinary, e-booki, newslettery ? oraz wszystkie inne treści, które pozwolą Ci zdobyć dane osobowe, numery telefonów oraz adresy e-mailowe.





