Link building ? bardziej zaszkodzi niż pomoże?

Analityk John Mueller twierdzi, że pozycjonerzy nie powinni tak bardzo skupiać się na link buildingu. Jeżeli natomiast to czynię, to wtedy mogą spowodować więcej złego niż dobrego ? poważnie szkodząc swojej stronie.


W zeszłym tygodniu podczas jednej z internetowych konferencji pracownik Google stwierdził, że budowanie linków stało się obsesją współczesnych pozycjonerów. W wielu przypadkach może to prowadzić jednak do odwrotnych efektów od tych zamierzonych.

Poniżej prezentujemy tłumaczenie pełnej wypowiedzi Johna Muellera:

?Jest to bardzo dobre pytanie. Ogólnie omijałbym jednak link building. Powiedzmy, że jesteś pewny jakości swoich treści i tego, że znajda się ludzie, którzy samodzielnie będą chcieli do nich linkować. Ułatw im to, umieść jakiś mały widget bezpośrednio na stronie. Zadbaj o to, że adresy stron na Twojej stronie są łatwe w kopiowaniu oraz wklejaniu. Wszystko to może na pierwszy rzut oka nie ma znaczenia, jednak może sprawi, że wiele rzeczy stanie się zdecydowanie łatwiejszych.

Linki są częścią naszego algorytmu, jednak wykorzystujemy szereg innych czynników, które również należy brać pod uwagę. Skupianie się tylko i wyłącznie na linkach spowoduje, że Twoja strona tylko i wyłącznie na tym ucierpi?