Lokalne SEO vs kilka oddziałów firmy

Czy ma sens tworzenie i pozycjonowanie strony lokalnej firmy? Bez względu na to, czy jesteś właścicielem lokalnej firmy, czy też ją sprzedajesz, rozsądne może być rywalizowanie o miejsce w organicznych SERPach za pomocą stron lokalnych.

Poniżej prezentujemy mini-poradnik, który pomoże Ci zrozumieć, jak ważne jest, aby Twoja lokalna firma miała swoją wypozycjonowaną stronę.

 

  1. Poznaj (lub odkryj) potencjał biznesu lokalnego – wybierz kluczowe frazy

Nie będzie to innowacyjne stwierdzenie – musisz określić najważniejsze frazy kluczowe, które najlepiej opiszą Twój lokalny biznes.  Uwierz, nie chcesz (ze względów finansowych) tworzyć setek typów słów kluczowych – prawdopodobnie określisz jedną lub dwie frazy z geolokalizacją, które opiszą Twój biznes .

 

  1. Sprawdź różne warianty słowa kluczowego w wyszukiwarce

Możemy mieć „wulkanizacja Warszawa” jako naszą główną frazę. Następnie chcemy dowiedzieć się, jakie są korzystne warianty/odmiany tego słowa. W tym przypadku domyślna wersja to prawdopodobnie „wymiana opon Warszawa” lub „wulkanizator Warszawa”.  Jeśli otworzysz nową kartę w przeglądarce, prawdopodobnie zauważysz, że wiele lokalnych wyników wyszukiwania pojawia się, ponieważ wpisana fraza obejmuje lokalizację. Co ciekawe, Google samo stara się dopasowywać wyniki wyszukiwania dla fraz lokalnych w zależności od lokalizacji, w której się znajdujemy. Dlatego warto mieć w kampanii SEO główną frazę i kilka jej kluczowych odmian.

 

  1. Zbadaj SERPy, aby sprawdzić lokalną konkurencję

Gdy już mamy wybrane nasze frazy kluczowe – czas dokonać odpowiedniego researchu. Chcemy dowiedzieć się, jakie frazy przyniosą odpowiednią ilość wejść, a które frazy są zbyt konkurencyjne, aby włączyć je do naszej kampanii.

W tym przypadku znów wrócimy do przykładu „wulkanizacja Warszawa”. Nie można dziwić się, gdy podczas researchu na kilku dalszych frazach trafimy na stronę typu Oponeo a na pierwszym miejscu znajdziemy firmę, która ma sieć w całej Polsce i akurat jedną ze stacji w Warszawie. To jest przykład ukazujący ciekawe zjawisko – krajowa firma ze stroną dotyczącą lokalizacji zawsze będzie przed firmą ogólnokrajową, która nie może ustawić adresu i lokalizacji na dane miasto.

Następnie mamy Wulkanizacja AGM Warszawa. To lokalny biznes. AGM Warszawa działa tylko w Warszawie, co tylko potwierdza fakt, że na daną frazę i lokalizację będzie wysoko w SERPach, natomiast na frazy ogólne już niekoniecznie. Oczywiście sytuacja ta ma miejsce tylko po odpowiedniej optymalizacji strony pod daną frazę i lokalizację.

 

  1. Porównaj i zdecyduj, na czym skupić swoją lokalną kampanię SEO

Możesz po prostu sortować w skali wszystkie różne typy wyników SERP dla wybranej frazy. Zalecam, aby znaleźć złoty środek konkurencyjności i klikalności. Możesz przejść do witryny AdvancedWebRanking.com, pobrać przykładowe krzywe współczynnika klikalności dla konkretnych fraz.

Ponownie, takie zestawienie nie musi być super dokładne. Chcemy uzyskać proporcjonalną wskazówkę, jakie frazy zagwarantują nam konkretną ilość wejść. Okazuje się, że dla niektórych fraz lub miejsc nie warto tworzyć odrębnej strony z lokalnym oddziałem, dla innych natomiast jest to konieczne (choćby po to, aby przebić się przez konkurencję).