Przedsiębiorstwo AdGooroo zajmujące się prowadzeniem badań i analiz na zamówienie, prześwietliło aktywność luksusowych marek i sprzedawców w przypadku płatnych reklam internetowych w pięciu różnych kategoriach ? odzież, uroda i kosmetyki, buty, torebki oraz zegarki. Według badania, pięć największych przedsiębiorstw wydało na reklamy tekstowe w Google AdWords łącznie 22 miliony dolarów w 2013 roku. Na pierwszym miejscu znalazła się odzież, która pobiła wszystkie inne kategorie.
Jednym z największych graczy jest tutaj Amazon. Witryna znalazła się w dziesiątce wydających najwięcej na reklamę w każdej z pięciu kategorii ? pierwsze miejsce zajmując w urodzie i kosmetykach. Należące do Amazonu internetowe przedsiębiorstwo Zappos brylowało natomiast w przypadku luksusowych butów i torebek. Poniżej lista największych sprzedawców i marek (pod względem wydanych pieniędzy na reklamy tekstowe) w zeszłym roku:
Jeżeli chcesz zapoznać się z pełną treścią analizy, możesz znaleźć ją tutaj. Wiem doskonale, że 22 miliony dolarów w przypadku luksusowych marek nie brzmi imponująco. Musimy jednak pamiętać, że mowa tutaj jedynie o reklamach tekstowych, które są najtańszymi i najpowszechniej dostępnymi. Pomimo tego, generują tak wysokie przychody Gigantowi z Mountain View.