Czym jest marketing szeptany?
Znany jako buzz marketing to przede wszystkim działania marketingowe, których zadaniem jest dotarcie z informacją do odbiorcy, korzystając ze „spontanicznego przekazu”. Niestety forma ta została nieco skrzywdzona przez pozycjonerów i zaczęła być kojarzona z działaniami spamerskimi, a zupełnie niesłusznie.

„Spontaniczność” z zasady powinna wykluczać działania biznesowe czy jakiekolwiek planowanie, jednak w przypadku marketingu szeptanego chodzi o to, aby przekaz miał formę naturalnego i spontanicznego – może być to zatem działanie w pełni określone strategicznie.

Działanie marketingu szeptanego można określić jako rodzaj marketingu, którego głównym celem jest trafienie do potencjalnego użytkownika z promowanymi treściami. Najczęściej przybiera ono postać różnego rodzaju dyskusji prowadzonych w internecie. Buzz marketing przybierać może różne formy bowiem można tworzyć go jawnie, czyli jako ambasador marki, bądź zza kulis – stosując zwykłe konta użytkowników, które często są fikcyjne i tworzone specjalnie na potrzeby tego rodzaju działań.

Do głównych zadań marketingu szeptanego zaliczyć należy

działanie, które wywołuje pozytywne reakcje konsumentów na dany produkt, usługę czy markę

prowokowanie i zachęcanie do rozmów o usługach, produktach czy określonej marce

tworzenie pozytywnych opinii o powyższych biorąc czynnym udział w dyskusjach

wspieranie i udzielanie pomocy poprzez oficjalnych przedstawicieli marki w przypadku pojawienia się problemów – to pozwala pokazać odpowiedzialność i wywołać poczucie troski o klienta i jego potrzeby

Poprzez marketing szeptany można również uzyskać dodatkowe efekty, wśród których wyróżnić należy:

  1. promocję określonych produktów, usług, firmy czy strony internetowej,
  2. wsparcie naturalnego ruchu na stronie internetowej poprzez skuteczne linki,
  3. działania z zakresu SEO czyli zamieszczanie linków.

Ten obszar obejmuje jednak działania, które planowane są z głową, dlatego warto skorzystać w tej kwestii z profesjonalnej pomocy. Złe stosowanie lub naciągane metody marketingu szeptanego, w tym wypadku, mogą przynieść odwrotne efekty – negatywne odczucia oraz niską ocenę Google.

W marketingu szeptanym ważne jest odpowiednie podejście, dlatego żadne wpisy na forach typu „polecam usługę tej firmy czy ten produkt” nie będą dobrze odebrane – będzie to nachalna reklama i spam, a nie marketing szeptany. Można zatem spodziewać się, że administrator danego forum, usunie podobny wpis do kosza. W tym wypadku, ważne jest podejście do tematu wedle tego czego oczekują administratorzy, którym zależy właśnie na autentycznych, naturalnych i spontanicznych wpisach. Aby utrzymać posty na forach, konieczne jest stosowanie ważnych zasad:

  • konieczne jest posiadanie „normalnych wpisów”, które będą znajdowały się na określonym forum; wpisy powinny być zgodne z tematyką forum i jego działów, dlatego warto kontynuować wątki niż zakładać nowe;
  • to co ważne w marketingu szeptanym, to to, że każdy post nie może być wzbogacany linkiem, a bezpiecznym sposobem jest dodawanie ich bez anchorów i w sposób wyjątkowo naturalny;
  • w temacie linków należy również zadbać o to, aby były związane z tematyką np. skierowujące na artykuł na naszej witrynie, a nie na stronę główną z której nic nie wynika;
  • marketing szeptany ma pomagać czytelnikom forów, a nie być skupiony na sprzedaży – nie należy oszukiwać czy też wprowadzać w błąd.

Podczas dokonywania decyzji o wyborze opcji marketingu szeptanego warto postawić na jakość, bowiem dobre posty to takie, które wyglądają naturalnie i spontanicznie, ale również są umieszczane we właściwych miejscach, są na temat i charakteryzują się poprawnością językową, a dodatkowo są odpowiedzią na dyskusję tematyczną.

Dobry szeptacz to specjalista w swojej dziedzinie, który posługuje się poprawną polszczyzną (lub językiem obcym, gdy zależy nam na międzynarodowej promocji), zaznajomił się z produktem, tematyką i wie co należy pisać. Konieczne jest skupienie się na pisaniu ciekawych treści, które będą inne na każdym forum, umiejętnie wplata linki i pisze w miejscach o spójnej tematyce.

Warto również pamiętać, że skuteczny marketing szeptany musi pojawiać się na stronach które funkcjonują – a nie tych zapomnianych już przez Google. Doświadczony szeptacz to inwestycja warta każdej złotówki, dlatego warto zdać się na fachowców w dziedzinie.

W ramach prowadzonych działań marketingowych oferujemy profesjonalny buzz communication, czyli marketing szeptany. Przygotowujemy kompletną strategię przyciągnięcia uwagi i zainteresowania określonej grupy odbiorców danej usługi lub oferowanego produktu, którą następnie przedstawiamy klientowi. Przygotowujemy listę- bazę mediów internetowych, które wezmą udział w opracowywanej przez nas strategii komunikacji z użytkownikami. Ma to na celu wywołanie zainteresowania internautów ofertą naszego klienta, wygenerowanie pozytywnych opinii konsumentów na temat danego produktu lub marki.

W porozumieniu z Państwem możemy włączyć w obszar działania portale internetowe, serwisy społecznościowe, a także fora i grupy dyskusyjne. Opracowujemy wspólnie harmonogram naszej aktywności w poszczególnych mediach, zwracając uwagę na najbardziej efektywne w danym wypadku taktyki marketingowe. Naszą rolą jest tutaj stymulacja rozmów konsumentów na temat danej marki czy usługi. Podanie informacji, które mają zachęcić do zainteresowania produktem, zadawania pytań na jego temat. A w końcu do skłonienia osób zadowolonych z zakupu do podzielenia się tym na łamach portalu czy forum. Konsumenci cenią sobie opinie innych internautów, zakładając ich bezinteresowność. Naszym zadaniem jest pozyskanie takich pozytywnych opinii na temat danej marki czy produktu.
social media koncepcja

Bardzo dobre oddziaływanie marketingowe odnotowujemy w mediach, gdzie tworzą się grupy dyskusyjne, zainteresowane konkretnym tematem lub marką. Zwykle naszym klientom proponujemy marketing szeptany właśnie w tego typu miejscach, gdzie użytkownicy chętnie dzielą się swoimi opiniami na zadany temat, czyli na przykład zasugerowany przez nas. Są to zwykle rzetelne opinie, spostrzeżenia prawdziwych konsumentów, które zbierają dobre notowania wśród innych użytkowników.

W zależności od tego, do jakiej grupy osób musimy dotrzeć w ramach prowadzonych przez nas działań marketingowych, możemy zdecydować się również na inne media, typu wpisy na blogi firmowe i prywatne, dodawanie komentarzy w portalach społecznościowych, do artykułów i newsów i wiele innych, które zawsze indywidualnie opracowujemy z klientem.

W ramach prowadzonych przez nas działań stale monitorujemy media internetowe, w których jest prowadzony marketing szeptany, analizujemy wizerunek firmy klienta przed przeprowadzeniem działań i po ich zakończeniu. Klient otrzymuje od nas raport dotyczący naszych działań na tym polu. Korzyści, jakie płyną ze stosowania tej formy marketingu, to przede wszystkim szybkie efekty prowadzonych działań, a przy tym trwałe przy stosunkowo niewysokim koszcie prowadzonej w ten sposób reklamie.

Trudno sobie wyobrazić prowadzenie działań marketingowych firmy i pozyskiwanie dla niej klientów bez udziału internetu, a taka nowoczesna forma promocji, jak marketing szeptany jest jednym z podstawowych sposobów.

Zachęcamy do kontaktu i wyceny działań specjalnie dla Państwa firmy.