W najnowszym materiale YouTube przygotowanym przez zespół Google Webmaster Help, szef działu do walki ze spamem ? Matt Cutts ? porusza temat największych błędów popełnianych przez pozycjonerów. Jak zobaczycie na samym końcu filmik jest dosyć nietypowy, ale że dzisiaj mamy niedzielę, to pozwoliłem sobie na trochę luźniejszy materiał 🙂
Wrócmy jednak do tematu. Jaki Waszym zdaniem może być największy błąd ludzi zawodowo zaangażowanych w branżę SEO? W mojej głowie podobnie jak Waszej kotłowało się na początku milion pomysłów. Cutts udziela jednak niezwykle banalnej i jednocześnie genialnej w swojej prostocie odpowiedzi ? strojny internetowej.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Czy też przekładając to przysłowie na dzisiejsze czasy i delikatnie je modyfikując ? ?jeżeli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz?. Załóżmy, że jesteś świetnym pozycjonerem, który osiąga bardzo dobre wyniki. Jeżeli jednak nie potrafisz odpowiednio zareklamować swoich usług, wtedy z miejsca znajdujesz się na przegranej pozycji. Nie mówię tutaj już o całkowitym braku strony internetowej, czy zwyczajnego portfolio ? jest to całkowita podstawa. Jeżeli jednak zajmujesz się pozycjonowaniem a nie potrafisz sprawić, że Twoja własna marka jest zauważalna w Sieci, to jakim cudem mają trafić do Ciebie klienci albo Ci zaufać?
Obecność w Internecie, widoczność i rozpoznawalność marki to podstawa. Z własnego doświadczenia wiem jednak, że wielu pozycjonerów o tym zapomina. Skupiając się na pracy na rzecz klientów ignorują pracę nad własnym wizerunkiem online ? jest on nie tylko ważny na samym początku działalności, ale nawet w momencie kiedy zdobyliśmy już pewną renomę i stałą grupę klientów.
Nie popełniajmy największego błędu w świecie pozycjonowania i dajmy się zobaczyć ? w innym razie możemy skończyć jak Matt Cutts na poniższym materiale 🙂