Wiem, że ostatnio publikowałem tekst na temat title tagów i tego jak powinny wyglądać po ostatnich zmianach w SERPach jednak kiedy głos w tej sprawie zabiera sam Matt Cutts nie mógłbym tego pominąć i nie podzielić się z Wami najświeższą informacją.
Głównodowodzący w Google w wydziale walki ze SPAMem postanowił wytłumaczyć kontrowersyjną według wielu kwestię:
?dlaczego w wynikach wyszukiwania mogą pojawić się inne tytułu niż znajdujące pomiędzy znacznikami title??
Cutts zasugerował, że tak naprawdę rozwiązanie to wyjdzie wszystkim na dobre. Webmasterzy, pozycjonerzy i osoby od marketingu internetowego będą poświęcali więcej uwagi szukając najbardziej optymalnych tytułów. Kiedy wreszcie się to uda i będą one odpowiadały temu co interesuje użytkowników, wtedy z całą pewnością nie zostaną zmienione i cały title tag pozostanie nianaruszony.
Z materiału w serwisie YouTube możemy się dowiedzieć, że Google korzysta z trzech kryteriów w momencie określania czy zostawić stworzony przez Ciebie tytuł w spokoju czy też podmienić go na własny:
- Przede wszystkim czy jest relatywnie krótki,
- W dobry sposób opisuje stronę ? a w idealnym przypadku stronę, konkretną podstronę oraz znajdujący się na niej tekst,
- Na sam koniec jakie znaczenie posiada dla zapytania wpisanego przez użytkownika w Google.
W przypadku gdy nie uda się spełnić tych kryteriów Google automatycznie skorzysta z wycinku treści na Twojej stronie, zamiast tytułu wstawi link z anchorem albo skorzysta z projektu Open Directory. Jeżeli chcesz usłyszeć więcej na ten temat i dowiedzieć się co Matt Cutts miał do przekazania w jednym ze swoich najnowszych materiałów wideo to serdecznie zapraszam Cię do obejrzenia poniższego filmiku z serwisu YouTube.
A jak sprawa wygląda w Waszym przypadku? Google jak na razie pozostawia tytuły nietknięte, czy zaczyna przy nich ?majstrować?? 🙂