Meta Description ? podstawowe informacje

Podobnie jak znacznik <title> i w odróżnieniu od meta keywords, meta description odgrywa naprawdę ważną rolę w pozycjonowaniu ? zarówno w odniesieniu do wyszukiwarkowych botów, jak i ludzi.

 

 

 

<meta name=?Description? content-?Umieść swoją stronę na pierwszych miejscach w Google, Yahoo oraz Bing ? wykorzystaj narzędzia SEO. Skontaktuj się z nami pod XXX-XXX-XXX. Pozdrawiamy, Frima XYZ.?/>

Przy tworzeniu meta description skup się przede wszystkim na przekazaniu zwięzłej i interesującej dla internautów informacji. Do wykorzystania masz około 20 słów nie jest to więc łatwe zadanie. Jeżeli chcesz jednocześnie, aby meta description wyświetlało się pod linkiem w wynikach wyszukiwania Google, wtedy postaraj się umiejętnie wpleść słowo kluczowe.

Muszę przyznać, że standardowo załączam frazę w meta description ? więcej korzyści przynosi to jednak w przypadku stron bardziej ?zaufanych?. Jeżeli zakładasz nową witrynę obecność frazy w meta description nie będzie miała większego znaczenia.

W sieci trwa zacięta debata odnośnie tego, czy Google bierze pod uwagę meta description w celu kategoryzowania indeksowanych stron. Najprawdopodobniej znacznik wykorzystywany jest na pewnym poziomie ? w jak dużym stopniu przekłada się to jednak na PageRank? Ciężko stwierdzić… 😉

Zauważyłem, że dobrze sprawdzają się konstrukcje, w których title zawiera pytanie, meta description natomiast zwięźle sformułowaną odpowiedź. Dorzucenie do całości dwóch fraz kluczowych na pewno nie zaszkodzi.

Musisz jednocześnie pamiętać o tym, aby każda podstrona posiadała unikatowe dla siebie tytuły oraz meta description. Niektórzy mogą się ze mną nie zgodzić, jednak ręczne uzupełnianie znaczników <meta> i  <title> przynosi lepsze efekty niż ich automatyczne uzupełnianie przez najpopularniejsze CMS-y.

Ciężko rozgryźć jest Google i chyba nigdy nie dowiemy się na jakich zasadach działa i ocenia strony. Czasami można dojść jednak do wniosku, że jeżeli tytuł, meta keywords oraz meta description wyglądają na treść spamerską, wtedy roboty wyszukiwarki w tym miejscu kończą swoją analizę treści. Umieszczenie słowa kluczowego w opisie słabej merytorycznie strony nie zagwarantuje Ci 1 pozycji na liście wyszukiwania albo nie pozwoli z automatu podskoczyć o 50 miejsc w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz. Po co więc optymalizować strony pod wyszukiwarki, kiedy można optymalizować je tylko i wyłącznie pod ludzi? Wydaje się to być o wiele bardziej wartościowe, szczególnie kiedy już znajdujesz się w ?grze?.

Meta description jest ważne dla Google, Yahoo oraz Bing i najprawdopodobniej dla mniej popularnych wyszukiwarek również. Istotne więc, aby stworzyć je jak najstaranniej i pod ludzi. Przy okazji ? Google ogranicza się jedynie do 156 znaków w opisie meta, z czasem może to zostać dopasowane do szerokości pikseli.

Tags: ,