W organicznym SEO może okazać się trudne śledzenie poszczególnych elementów algorytmów wyszukiwarek, ponieważ nie jest to podane do wiadomości publicznej, ani nie jest to wystarczająco dobrze zbadane. Jednakże kombinacje taktyk umożliwiają bezpośrednie śledzenie rangi elementów. Punkty danych przedstawione poniżej są od czasu do czasu polecane podczas śledzenia kampanii oraz okazały się wartościowe, kiedy są zastosowane równomiernie z właściwymi analizymi
We wcześniejszych wpisach omawialiśmy wiele odmian danych dostarczonych przez Google, Yahoo!, Site Explorer i Microsoft?s Webmaster Tools. Wyszukiwarki dostarczają wgląd w kwerendy publiczne i wywiad konkurencyjny.
Poniżej znajduje się lista pytań/narzędzi/metryk z wyszukiwarek wraz z ich zastosowaniem. Wykorzystując te pytania i narzędzia skutecznie możesz wdrożyć praktyczne rozwiązania. Same dane nie są wartościowe, chyba, że masz plan, co zmienić/zbudować/nauczyć się, co powinieneś wiedzieć (to samo odnosi się do analizy konkurencyjności).
Google Site Query
Np. strona: mixedmedia.pl? warto zobaczyć liczbę i listę stron indeksowanych w danej domenie. Możesz rozwinąć wartości dodając dodatkowe parametry do zapytania. Na przykład ? strona: mixedmedia.pl/blog inurl: Narzędzia ? pokaże tylko te strony w indeksie Google, które na blogu zawierają słowo ?narzędzia? w adresie URL. Choć liczba ta się waha, to jednak wciąż to jest dobry pomiar. Możesz przeczytać więcej o tym w tym blogu.
Trendy Google
Dostępne na Google.com/trends ? pokazuje wyrażenie klucz wyszukiwania/dane popularności w czasie. Jeśli jesteś zalogowany do swojego konta Google można również uzyskać konkretne numery z list przebojów, a nie tylko linie trendu.
Trendy Google dla stron
Dostępne na trends.google.com/websites ? pokazuje ruch danych dla witryny według źródeł Google (pasek narzędzi, ISP dane, analizy i inne). Zalogowany użytkownik Konta Google widzi numery na wykresie ruchu.
Statystyki wyszukiwarki Google
Dostępne na Google.com/insights/serach ? te narzędzia pokazują dane dotyczące użytkowania, popularności słowa klucz.
Zapytania serwisu Bing
Np. site: mixedmedia.pl ? jak Yahoo! I Google, Bing umożliwia kwerendy, aby pokazać liczbę i listę stron w indeksie danego miejsca. Niestety, konta Bing są często tworzone ?na dziko? i liczby te są bezużyteczne.
IP Bing
np. ip: 216.176.191.233 ? na to zapytanie, zostaną pokazane strony, że strony Microsoft znalazły się na podanym adresie IP. Może to być przydatne do identyfikacji dzielonego hostingu i zobaczenia, co jest przechowywane na danym adresie IP.
Microsoft Ad Inteligence
Dostępne w Microsoft Adevertising ? wielka różnorodność słów kluczowych i narzędzi dostarczanych przez Microsoft przede wszystkim do wyszukiwania reklam graficznych. Ten przewodnik nie będzie się zanurzać w głąb wartości każdego narzędzia, ale są warte zbadania i wiele z nich można zastosować w SEO.
Szczególne strony z metrykami
- Page Authority ? przewiduje prawdopodobieństwo pojedynczej strony pojawienia się w rankingu, niezależnie od jej treści. Im wyższa ranga strony, tym większe możliwości indywidualnego pojawienia się w rankignu.
- MozRank ? dotyczy głównie SEOmoz, logarytmicznego skalowania 10-punktowego pomiaru globalnego łącza (lub popularności). mozRank jest bardzo podobny do funkcji tych środków (co oznacza wagę niezależnie od konkretnych pytań), które są wykorzystywane przez wyszukiwarki (np. Google PageRank lub StaticRank FAST). Wyszukiwarki często pozycjonują strony, które mają wyższe rangę. Ponieważ środki takie jak mozRank są globalne i statyczne to ranking mocy odnosi się do szerokiego zakresu pytań, a nie stron zoptymalizowanych specjalnie do danego słowa kluczowego.
- mozTrust ? jest rozpowszechniany za pomocą linków. Przeważnie pozycjonerzy starają się określić na podstawie SEOMoz’owych danych o DA/PA/MozTrust tudzież z MajesticSEO.
Ask Site zapytania
Np. site: seomoz.org inurl: WWW ? ask.com jest nieco wybredne jeśli chodzi o wymagania o użycie zapytań na stronie. Aby funkcjonować prawidłowo, wymagana jest dodatkowa kwerenda.
Blog Search Link Query
Np. link: WWW.seomoz.org/blog – chociaż zwykle na normalnej stronie Google polecane linki nie są przydatne, ich związek z wyszukiwarką blogu pokazuje dane wysokiej jakości i mogą być posortowane według daty.
Specyficzne metryki domen
Authority domeny ? mówi, jak dobrze strona internetowa w konkretnej domenie radzi sobie w rankingu. Im wyżej usytuowana domena, tym większe możliwości indywidualne strony.
Domena mozRank ? Domail-level MozRank (DmR)