Bez odpowiedniej bazy linków, Twoja strona nie będzie konkurencyjna w wynikach wyszukiwania, nawet jeśli wszystko inne będzie w porządku. Zbudowanie bazy pierwszych kilku linków może być ciężkie i zniechęcające, szczególnie dla nowych stron internetowych. Na szczęście istnieje kilka prostych taktyk pozwalających na szybkie pozyskanie linków.
Nazwa marki, domeny lub Twoje imię i nazwisko
Najprostszym sposobem na znalezienie okazji do zdobycia linków jest po prostu poszukanie sytuacji, gdy ktoś wspomina o Twojej stronie, marce, nazwie domeny albo gdy pojawia się Twoje imię i nazwisko.
Krok pierwszy: Poszukaj nazw w Google wykorzystując cudzysłowy
Wpisz swoje nazwisko lub nazwę domeny w cudzysłowie w Google. Jeśli Twoje nazwisko albo nazwa firmy są bardzo popularne lub mają inne znaczenia, możesz poza cudzysłowem dopisać również najlepiej opisujące Cię słowo kluczowe, na przykład SEO. W ten sposób zawęzisz pole poszukiwań jedynie do dotyczących Cię kwestii.
Krok drugi: Ręcznie sprawdź pierwsze 50-100 wyników wyszukiwania
Upewnij się, że gdy pojawia się nazwa Twojej marki lub nazwisko, to prowadzą one do Twojej strony internetowej. Jeśli tak nie jest, skontaktuj się z administratorem danej strony i poproś o naprawienie tego.
Jeśli masz możliwość wpływu na tekst kotwiczący oraz miejsce, gdzie prowadzi link, wykorzystaj to. Dla przykładu, możesz zalinkować do sekcji „O mnie” na swojej stronie internetowej w przypadku, gdy ktoś wykorzysta Twoje nazwisko.
Jeśli coś jest nie tak albo podane informacje są błędne, skontaktuj się z odpowiedzialnymi za to osobami i napraw ten błąd. Dzięki tej taktyce możesz zdobyć wiele linków, a każda wspominka w Google na Twój temat będzie prowadzić do Twojej strony.
Strony, które wspominają o Twojej konkurencji
Krok pierwszy: zidentyfikuj 5-10 najlepiej widocznych w sieci konkurentów
Krok ten wykonywałeś prawdopodobnie również podczas badania słów kluczowych. Musisz znaleźć swoich największych konkurentów dla danych fraz kluczowych, to oni będą odnośnikiem dla Twoich działań w przyszłości.
Krok drugi: Przeszukaj Google wykorzystując nie jedną nazwę konkurenta, ale kilka w jednej frazie kluczowej, w różnych kombinacjach
Wykorzystanie wielu kombinacji pozwoli Ci zidentyfikować strony internetowe, które wymieniają na pojedynczej podstronie więcej niż jednego z Twoich konkurentów.
Krok trzeci: Sprawdź strony, które z jakiegoś powodu mają wymienioną listę Twoich konkurentów (porównanie, lista, ranking itp.)
Gdy już znajdziesz takie strony, warto spróbować skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za dany content i poprosić je o dodanie na taką listę. Jest to nieco bardziej wymagająca taktyka niż ta zaprezentowana wyżej, ale nadal jest to niezły sposób na rozbudowanie swojego profilu backlinków. W ten sposób zawsze można pozyskać dodatkowe kilka-kilkanaście linków, a w początkowej fazie działalności każdy z nich jest na miarę złota.
Strony, które wymieniają osoby czy organizacje działające w Twoim polu zainteresowań
Do powyższego opisu zaliczają się wszystkie strony, które wymieniają osoby czy organizacje działające w danej dziedzinie, regionie czy posiadające dane cechy, albo kombinację wszystkich trzech czynników. Musisz w jakiś sposób zaliczać się do danego pola zainteresowań, dzięki temu uzyskasz szansę na wpisanie się na taką listę.
Krok pierwszy: określ swoje pole zainteresowań
Musisz poważnie zastanowić się nad kwestiami pól działania Twojej organizacji. Z jakiej technologii korzystasz, w jakiej działasz branży, czym się zajmujesz, jakie osoby mogą korzystać z Twoich rozwiązań czy produktów itp. W podobny sposób zajmij się lokalizacją swojego biznesu. Czy działasz lokalnie, czy na skalę kraju, kontynentu itd.
Krok drugi: znajdź strony posiadające listy przedsiębiorstw, osób czy stron internetowych zajmujących się danymi kwestiami
Jeśli na przykład jesteś hydraulikiem w Poznaniu, to może Cię interesować lista zawierająca zaufanych specjalistów w Poznaniu albo Wielkopolsce. Możesz również poprosić o dodanie linku do Twojej strony na liście osób zajmujących się usterkami, remontami itp. Im więcej stron znajdziesz, tym więcej linków zdobędziesz.