Jeden z najnowszych elementów Google AdWords, narzędzie propozycji słów kluczowych (keyword planner) zyskało sobie powszechną popularność wśród osób zajmujących się zawodową promocją/marketingiem/pracą związaną z wyszukiwarkami internetowymi. Jak się okazuje, narzędzie świetnie spisuje się również w przypadku twórców treści.
O ile Google nie zdradza już, które słowa kluczowe generują ruch na Twojej stronie i dla jakiego zapytania, to Keywordy Planner jest potężnym narzędziem dającym pogląd na to, które frazy są najpopularniejsze w przypadku Twojej branży. Posiadając o nich pełną wiedzę możesz o wiele lepiej przygotować się do stworzenia odpowiednich treści i dostarczenia dobrych jakościowo informacji do odbiorców.
Nigdy wcześniej nie słyszałeś o narzędziu planowania słów kluczowych? W takim razie przygotowałem dla Ciebie krótki poradnik jak zacząć z niego korzystać.
#1: Załóż konto Google AdWords
Zakładając, że jeszcze nie posiadasz konta AdWords załóż je właśnie w tym momencie. Tylko i wyłącznie będąc użytkownikiem AdWords możesz uzyskać dostęp do Keyword Plannera.
#2: Sprawdź, które słowa kluczowe powinny znaleźć się w Twojej treści
Jeżeli chcesz dowiedzieć się jakie słowa kluczowe są najpopularniejsze w Twojej branży wtedy Keyword Planner sprawdzi się tutaj idealnie. Całość działa naprawdę prosto ? wpisujesz główne słowo, najbardziej kojarzące się z Twoją gałęzią działalności a planer podaje Ci wszystkie najpopularniejsze frazy z nią związane. Dodatkowo skorzystać możesz z filtrów (kategorie, rodzaj produktów/usług, Twoja strona internetowa, lokacja, języki, negatywne słowa kluczowe) dzięki czemu wyniki będą jeszcze dokładniejsze.
Planer utworzy listę powiązanych słów kluczowych pokazując poziom konkurencyjności w ich zakresie, średnią miesięczną ilość wyświetleń dla danej frazy oraz koszt kampanii AdWords pod tę właśnie frazę.
#3 Ocen, które słowa kluczowe powinny znaleźć się na Twojej stronie
Interesują nas oczywiście te słowa kluczowe, które generują najwyższy ruch. Jak wspomniałem przed chwilą przy każdej frazie podana jest przeciętna miesięczna liczba wyszukiwań dla danej frazy.
#4 Postaraj się znaleźć złoty środek
Najlepsze frazy to takie, które nie tylko są często wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę, ale jednocześnie posiadają niski poziom konkurencyjności. Czasami lepiej zrezygnować z fraz najbardziej obleganych i skupić się na kilku mniej popularnych ? pozycjonowanie pod nie jest po prostu łatwiejsze.
Jako twórca treści z pewnością skupiasz się przede wszystkim na tym, aby tekst był napisany dobrze i ciekawie. Musisz jednak pamiętać, że bez odpowiednich słów kluczowych nie zdobędzie posłuchu w Internecie, ani nie przyciągnie czytelników. Keyword Planner jest natomiast jednym z najlepszych, w pełni darmowych narzędzi pozwalających przeanalizować słowa kluczowe dla praktycznie każdej branży i zagadnienia.