Nauczmy się nie tracić klientów

Dzisiaj od strony totalnie marketingowej, ale to tylko i wyłącznie dlatego, że Brief opublikował naprawdę bardzo fajną infografikę (znajdziecie ją na dole postu). Branża e-commerce w naszym kraju bardzo dynamicznie się rozwija. Poprzez zagłębianie w coraz to nowsze trendy, bardzo często możemy stracić z oczu to co najważniejsze i leżące u podstaw marketingu. Mianowicie śledzenie podstawowych zachowań klientów, na których warto budować strategię i optymalizować dotychczasowe działania.

Jeżeli ktoś nie kupił u Ciebie, nie skorzystał z Twoich usług lub tylko wszedł na stronę i zaraz ją zamknął, to nie podobała mu się forma w jakiej przedstawiasz ofertę/dane/informacje. Taki Internauta na pewno już do Ciebie nie powróci, co jest ogromną stratą.

Intuicyjność i funkcjonalność to podstawa

Każdy chce, żeby było ?ładnie?. Problem leży jednak w tym, że nie zawsze to ?ładnie? przekłada się na najważniejsze aspekty – a mianowicie intuicyjność oraz funkcjonalność. Jeżeli serwis jest zaprojektowany tak, że nawet Ty masz problemy ze znalezieniem pewnych informacji, to wtedy coś działa nie tak. Pierwsza wizyta klienta powinna pozwolić mu znaleźć wszystko co go interesuje!

Co jeszcze może odstraszać odwiedzających i potencjalnych klientów? Ukryte opłaty, konieczność założenia konta, podawania jakichkolwiek danych, aby zapoznać się z dokładniejszą treścią albo prośby o zapisanie do newslettera. O ile większość branży e-commerce/pozycjonerskiej/marketingowej uważa, że bez newslettera ani rusz, to dla klientów jest on całkowicie zbędny ? kolejny niepotrzebny mail w skrzynce.

Infografika, która znajduje się pod tym akapitem mówi co prawda bezpośrednio o zakupach w Internecie. Bardzo łatwo można to jednak przełożyć na zwyczajną stronę internetową lub bloga oraz to jak wyglądają odwiedziny:

 

Twój użytkownik musi czuć się dobrze i bezpiecznie na Twojej stronie. Nie możesz zapominać o tej podstawowej zasadzie! Bez tego ? niezależnie jak dobry content produkujesz oraz jak bardzo merytoryczne tworzysz teksty, nigdy nie uda Ci się osiągnąć większej popularności.

Tags: ,