O czym zapominają początkujący pozycjonerzy?

Jako początkujący pozyjoner możesz czuć się przytłoczony ilością dostępnych narzędzi oraz technik SEO. Chciałbyś skorzystać z każdej z nich i w jak najkrótszym czasie osiągnąć jak najlepsze wyniki. Każdy przechodzi przez ten okres i w raz z nabieraniem doświadczenia opracowuje swoją unikatową strategię działania, selekcjonując najlepsze swoim zdaniem metody wpływania na pozycję witryny w rankingach wyszukiwarek.

Aby przyspieszyć ten proces i zmniejszyć ilość Twoich ?pozycjonerskich? cierpień, przygotowałem krótką listę rzeczy, o których początkujący SEOwiec zapomina. Znajdziesz tutaj porady i wskazówki odnośnie rzeczy, których nie powinieneś robić oraz takich, które powinieneś złotymi literami wypisać sobie nad łóżkiem.

Wiem, że na liście znajduje się wiele oczywistych faktów. Musisz mi jednak uwierzyć na słowo ? wiele osób naprawdę zapomina o tak podstawowych rzeczach. Nie przedłużajmy więc i odpowiedzmy sobie na pytanie ? o czym zapomina początkujący pozycjoner?

Na sam początek rzeczy, których powinieneś unikać:

  • Nie umieszczaj na stronie ukrytego tekstu
  • Nie upychaj w opisach obrazków (?alt?) zbyt dużej ilości słów kluczowych
  • Nie wykorzystuj tagów meta jako magazynów słów kluczowych
  • Zrezygnuj z układu ramek oraz implementacji flasha na swojej stronie
  • Nie wymieniaj się linkami ze stronami spamerskimi
  • Nie korzystaj z literówek w słowach kluczowych, aby zmylić odwiedzających
  • Przenigdy nie korzystaj z mail-spamu!
  • Pamiętaj, aby szata graficzna strony nie przytłoczyła jej treści
  • Pod żadnym pozorem nie kopiuj treści z innych stron
  • Nie submituj swojej strony w wyszukiwarce po kilka razy
  • Jeżeli korzystasz z podkatalogów w drzewie strony to postaraj się, aby najgłębsze sięgały do drugiego poziomu
  • Nie twórz zbyt wielu stron dynamicznych ? postaraj się przekształcić je w strony statyczne
  • Pamiętaj, że kod strony powinien być schludny i jak najbardziej prosty

O czym początkujący pozycjoner musi natomiast pamiętać? Lista zawiera rzeczy, które powinieneś robić ? wiele przykładów pokazuje jednak, że jest to pomijane:

  • Każda Twoja strona powinna zawierać co najmniej 200 słów (nieukrytych!) tak aby zwiększyć poziom jej ważności w oczach Google!
  • Nie zapomnij o stworzeniu mapy strony, sekcji FAQ, Pomoc, O nas, Linkuj do nas, Informacji o Prywatności i tym podobnych
  • Stwórz odnośniki, które ze strony startowej będą prowadziły do wszystkich innych podstron i zapewnij prostą nawigację po serwisie
  • Zwróć uwagę na dynamiczne adresy URL. Google jest w stanie je crawlować i indeksować ? nie mogą jednak zawierać więcej niż dwóch parametrów
  • Przejrzyj całą stronę w poszukiwaniu niedziałających linków. Nie tylko zmniejszają one potencjały stron, ale jednocześnie mogą zaszkodzić PR poszczególnych podstron.
Tags: ,