Opinie w Google Maps w branży hotelarskiej

Większość osób poszukując noclegu skupia się na opiniach na temat hoteli, hosteli i pensjonatów, które pozostawiają w sieci klienci. Wizytówki Google Moja Firma umożliwiają użytkownikom zapoznanie się z recenzjami użytkowników, którzy posiadają konto Google, ale również użytkowników Facebooka, czy popularnego serwisu turystycznego booking.com. Google cały czas rozwija swoją ofertę i obecnie pracuje nad tym, aby opinie te były dostępne również na urządzeniach mobilnych użytkowników. Wprowadzony został całkowicie nowy wygląd recenzji hoteli, który wyświetla się osobom poszukującym odpowiedniego miejsca dla siebie. Nowy wygląd jest nie tylko atrakcyjny pod względem wizualnym, ale umożliwia też zapoznanie się ze znacznie większą ilością cennych informacji.

3

Opinie klientów w wizytówkach firmowych Google

Klient, poszukując hotelu w wybranym przez siebie mieście i przechodząc następnie do mapki Google Maps z lokalnymi wynikami uzyskuje automatycznie dostęp do kluczowych informacji na temat konkretnego obiektu, takich jak:

  • zakres cen,
  • lokalizacja,
  • standard,
  • dodatkowe udogodnienia.

Są to z reguły najbardziej poszukiwane informacje, które interesują przyszłych klientów hotelu. Recenzje użytkowników podzielone zostały na dwie różne sekcje – opinie z Google oraz opinie pochodzące z sieci ogólnie. Wśród nich można znaleźć recenzje użytkowników różnych portali, na przykład booking.com, który jest obecnie najpopularniejszym portalem o tematyce turystycznej. Takie recenzje z innych miejsc prezentowane są przez Google Maps w formie karuzeli.

W wizytówce hotelu lub hostelu wyświetlają się w sposób automatyczny trzy opinie z Internetu, a jeśli chcemy zapoznać się również z innymi, należy kliknąć na link, który prowadzi do danego serwisu.

Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mają w takiej sytuacji możliwość zapoznania się z opiniami innych internautów pochodzącymi z trzech popularnych tam serwisów:

  • com,
  • Agoda,

Rodzaje podróżnych a recenzje grupowe obiektów

Każdy obiekt noclegowy nastawia się na określony rodzaj klientów lub turystów. Wiele hoteli przybiera profil biznesowy i decyduje się na skupienie na klientach podróżujących służbowo i organizujących firmowe konferencje, podczas gdy mniejsze, bardziej kameralne miejsca spełniają wymagania rodzin z małymi dziećmi i osób nastawionych na turystykę. Google ułatwia klientom poszukiwania i grupuje opinie klientów zgodnie z typem podróżujących osób. Jest to spore udogodnienie, ponieważ klient ma możliwość poznania zdania osób, które oczekują podobnych udogodnień w hotelu, jak on i mają podobne do niego wymagania.

Takie opinie nie są jednak widoczne z pierwszego poziomu Google Maps. Po wyborze konkretnego hotelu, na stronie pojawia się następnie standardowy widok, do którego przyzwyczajeni są internauci, na którym znajdują się podstawowe informacje o miejscu oraz zbiorcza ocena.

Podczas scrollowania wizytówki hotelu lub pensjonatu, można natrafić na sekcję, w której znajdują się recenzje. Tam można zapoznać się ze średnią oceną przyznaną miejscu w trzech kategoriach:

  • pokoje,
  • obsługa,

Następnie, należy kliknąć w przycisk „wyświetl wszystkie opinie”, aby móc poznać średnie oceny przyznane hotelowi przez wszystkie kategorie podróżnych:

  • pary,
  • osoby podróżujące samodzielnie,
  • rodziny,
  • osoby będące w podróży służbowej.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy ma możliwość zweryfikowania, czy obiekt będzie spełniał określone kryteria. Rodziny z dziećmi mogą zapoznać się z opiniami innych turystów, którzy mieli już okazję spędzić rodzinnie czas w danym miejscu i mogą ocenić je pod względem obsługi hotelowej, czystości i wyposażenia pokoju, czy też lokalizacji obiektu. Z takich opinii można wiele dowiedzieć się o miejscu i najczęściej są to informacje, których nie znajdzie się na stronie internetowej samego hotelu. Podział na typy gości hotelowych jest innowacyjnym i bardzo funkcjonalnym rozwiązaniem, ponieważ klient lepiej utożsamia się z opinią osoby o podobnym profilu do niego.

Nowa funkcjonalność w Google Maps opatrzona została kolorową grafiką, która skutecznie przyciąga uwagę internauty poszukującego odpowiedniego miejsca do wypoczynku. Dzięki temu, że widok strony jest przejrzysty, można naprawdę szybko zapoznać się z interesującymi opiniami i średnimi ocenami, jakie otrzymały hotele i pensjonaty. Nowa funkcjonalność map Google odbierana jest bardzo pozytywnie przez większość osób.

Każdy, kto chce zapoznać się z pełnymi recenzjami osób odwiedzających w przeszłości dany obiekt, ma taką możliwość. Można je swobodnie posortować według daty publikacji lub użyteczności, a nawet ze względu na ocenę. Dzięki dostępności tak wielu informacji o obiekcie w jednym miejscu, można szybko i skutecznie podjąć odpowiednią decyzję i zarezerwować wybrany przez siebie pokój. Jest to możliwe również na telefonie i innym urządzeniu mobilnym, a warto pamiętać o tym, że dzisiaj większość osób właśnie z takich sprzętów korzysta na co dzień.