Wczoraj prezentowałem Wam pierwszą część wprowadzenia do WordPress SEO. Dzisiaj natomiast przygotowałem drugą część, w której powiemy sobie o optymalizacji meta descriptions, obrazów i tym podobnych.
Żeby nie przedłużać niepotrzebnie wstępu przejdźmy od razu do konkretów i tego co najważniejsze 😉
Optymalizacja opisów
Kiedy udało nam się dopasować tytuły wpisów i stron WP pod potrzeby SEO wreszcie przyszedł czas na optymalizację meta descriptions i pozostałych atrybutów meta. Mogą one być wykorzystywane bowiem przez wyszukiwarki w celu wyświetlenia fragmentu tekstu w SERPach zaraz pod adresem URL. Meta description jest wykorzystywany zazwyczaj jedynie w momencie gdy zawiera słowo kluczowe, które interesuje użytkownika wyszukiwarki.
Niektóre wtyczki, w szczególni popularny All in One SEO plugin wykorzystuje tak zwane ?automatyczne opisy?. Do ich stworzenia brane jest pierwsze zdanie ze wpisu w celu wypełnienia domyślnie tagu meta description. Nie jest to jednak najmądrzejsze rozwiązanie. Pierwsze zdanie może być bowiem wprowadzającym i nie mieć nic wspólnego z zagadnieniem i tematem tekstu.
Tak więc, jedynym dobrym opisem w atrybucie meta jest ten przygotowany ręcznie. Jeżeli myślisz o automatycznym generowaniu tych kilkudziesięciu znaków tekstowych możesz równie dobrze nie robić nic i pozwolić przeglądarkom internetowym wypełnić to pole dowolną treścią… Jeżeli nie korzystasz z meta description wtedy googleboty znajdą słowo kluczowe w treści strony i wyciągną jej fragment, aby uzupełnić krótki opis pod adresem URL w SERPach.
Korzystaj więc z pul meta description, które znajdujesz w pluginach WordPress SEO i twórz opisy samodzielnie. Miej pewność, że są napisane interesująco i jednocześnie zawierają główne słowa kluczowe.
Optymalizacja obrazków
Często jest to jedna z pomijanych części optymalizacji WordPressa pod potrzeby SEO ? jak się jednak okazuje może posiadać ogromne znaczenie. Poprzez przygotowanie dobrych atrybutów ?alt? dla grafik i przemyślanej strategii nazywania samych plików możesz zapewnić sobie dodatkowy ruch z różnych wyszukiwarek obrazków i grafik. Co więcej, pomagasz użytkownikom, którym grafiki się nie wyświetlają dokładniej zrozumieć co znajdowało się w danym miejscu wpisu.
Stosowanie właściwych atrybutów ?alt? można sprawdzić i zoptymalizować we większości wtyczek WordPress SEO.
Mapy stron XML
W jaki sposób najłatwiej poinformować Google, że Twoja strona została zaktualizowana? Oczywiście, że powinieneś sięgnąć po Mapy Stron XML! Wtyczka WordPress SEO pozwala na ich automatyczne tworzenie bez Twojej dodatkowej ingerencji.
Mapa XML generowana jest dla wszystkich postów, stron, kategorii, tagów oraz wszystkich innych, mniej standardowych taksonomii dostępnych w obszarze Twojej witryny. Po opublikowania nowego posta lub podstrony, mapa XML jest automatycznie aktualizowana i przesyłana do największych wyszukiwarek, tak aby nie miały one problemu z odnalezieniem nowej treści.
Jeżeli posiadasz bardzo duży serwis, lepiej korzystać z map XML, które generowane są dynamicznie i jedynie nadpisują stany sprzed wcześniejszej aktualizacji. Dzięki temu cały proces będzie szybszy i nie będzie spowalniał ogólnego czasu publikacji.
Z perspektywy SEO posiadanie takiej mapy na swojej stronie jest niezwykle ważne. Wpływa również na lepsze pozycjonowanie grafik i innych materiałów multimedialnych ? co także może przyciągnąć na Twoją stronę wielu unikatowych użytkowników!