Popularne błędy na stronach szkodzące SEO

Jak powszechnie wiadomo, dobre strony internetowe są zaprojektowane w taki sposób aby były przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Dlatego pozycjonowanie jest tak ważne. Mimo to wiele osób prowadząc strony zapomina o najważniejszych zasadach, których nieprzestrzeganie może zaszkodzić SEO i obniżyć pozycję w rankingach wyszukiwania. W poniższym artykule przedstawię kilka typowych błędów, których należy unikać.

Zapominanie o nagłówkach H1

Wyobraź sobie stronę z ładnym tłem, świetnym fontem i przyjazną obsługą. Przeglądając ją czujesz się jakbyś chodził po pięknym ogrodzie. Super, szkoda tylko, że nikt jej nigdy nie znajdzie w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego? Bardzo często designerzy i webdeweloperzy zapominają o najistotniejszych elementach SEO. Najbardziej poważnym błędem jest usuwanie nagłówka H1 tylko dlatego, że nie ma na niego miejsca na stronie. Jest to pierwsza rzecz, jakiej będą szukać crawlery na Twojej stronie, po tym poznają jej tematykę. Nagłówek H1 musi zawierać najważniejsze słowo kluczowe pod które chcesz pozycjonować swoją witrynę.

Duże zdjęcia i multimedia

Piękne zdjęcia i grafiki sprawią, że Twoja strona będzie wyglądać wspaniale. Musisz jednak uważać na rozmiar zamieszczanych multimediów. Umieszczanie dużych zdjęć i filmów na stronie negatywnie wpłynie na szybkość Twojej strony, co może doprowadzić do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania.

Warto skorzystać z narzędzia Google PageSpeed Insights, dzięki czemu dowiesz się, które elementy  zdaniem Google ładują się zbyt długo. Zazwyczaj winę ponoszą właśnie wszelkiego rodzaju multimedia.

Pop-upy

Niedawno Google wystosował ostrzeżenie przed umieszczaniem pop-upów na stronach. Powód? Obniża to wygodę korzystania ze stron, a doświadczenia użytkowników są w końcu najważniejsze. Jest to szczególnie istotne na urządzeniach mobilnych gdzie wyskakujące okienka mogą uniemożliwić normalne korzystanie z treści. Google może w takich przypadkach nałożyć na Twoją stronę karę w wynikach wyszukiwania.

Tekst w obrazkach

Błąd ten jest powszechny. Zamiast umieszczać warstwę tekstu na zdjęciach, wiele osób scala je, przez co są niemożliwe do crawlowania przez algorytmy szukające. Nie ma możliwości pozycjonowania słów kluczowych ze zdjęć, równie dobrze mogłaby być to czysta strona.

Drugim minusem korzystania z takiego rozwiązania jest problem ze skalowaniem na urządzeniach mobilnych. Zdjęcia ładują się długo, a nawigacja po takiej stornie jest utrudniona na małych ekranach.

Nieskończony scroll

Jedna z modniejszych funkcji na stronach internetowych również nie jest polecana, ponieważ w prosty sposób można źle ją wykonać, co wpłynie negatywnie na SEO. Nieskończony scroll ładuje treść wraz z przewijaniem strony przez użytkownika. Jeśli źle ustawisz paginację, algorytmy wyszukiwarek nie będą mogły zindeksować zawartości Twojej strony. Jeśli koniecznie chcesz wprowadzić to rozwiązanie na swojej stronie, skorzystaj z rad zamieszczonych na Google Webmaster Blog.

Ubogi content

Podstrony opisujące produkty i usługi są najważniejsze na Twojej witrynie. Im lepszą pozycję możesz zdobyć dla nich dzięki słowom kluczowym, tym lepiej. Często zdarza się, że na stronach nie ma osobnej kategorii dla produktów i usług. W ten sposób pozbywają się one możliwości zdobycia ruchu organicznego.

Złą praktyką jest również wymienianie wielu produktów czy usług na jednej stronie. Dobrze stworzyć szczegółową podstronę dla oferowanych usług. W ten sposób można pozycjonować na każdej z nich słowa kluczowe związane właśnie z nimi. Dzięki temu nie dojdzie do rozmycia poszczególnych słówS kluczowych, jak by to miało miejsce na jednej podstronie.

Warto również szczegółowo opisywać produkty czy usługi. Więcej treści – lepsze pozycjonowanie. Jest tak ponieważ pisząc szczegółowe opisy możesz pozycjonować poszczególne podstrony pod więcej słów kluczowych.

Tags: ,