Poradnik SEO 2014: co przyniesie rozpoczynający się rok?

Święta już za nami, emocje sylwestrowej nocy zdołały opaść. Nadszedł najwyższy czas, aby wrócić do szarej rzeczywistości i do normalnych obowiązków. W pierwszych tygodniach 2014 roku chciałbym podzielić się z Wami moimi przemyśleniami na temat najbliższej przyszłości branży pozycjonerskiej. W wasze ręce oddaję poradnik SEO 2014, którego kolejne części będę publikował na blogu w mniej lub bardziej regularnych odstępach czasowych.

Chcę przyjrzeć się wszystkim najważniejszym aspektom działalności pozycjonera, zwrócić uwagę na szczegóły, które mogą mieć wielkie znaczenie w następnych miesiącach i prognozować jak Google Hummingbird będzie wpływał na dotychczasowe pozycje w SERPach. Bez zbędnego przedłużania, zaczynamy!

Algorytm

Dzięki samemu Google oraz wytężonej pracy wielu pozycjonerów wiemy coraz więcej o algorytmach wyszukiwarkowych giganta z Mountain View. Google zapowiedziało już jednak, że w 2014 roku zacznie ujawniać coraz mniej informacji dotyczących sposobów oceniania poszczególnych stron przez roboty wyszukiwarkowe.

W efekcie czarne pudełko znajdujące się pomiędzy uruchomieniem strony a jej umiejscowieniem w wynikach wyszukiwania może się jeszcze bardziej rozrosnąć!

To co wiemy pochodzi z trzech źródeł…

…O czym informuje nas Google

Gigant z Mountain View chce być naprawdę pomocny. Dostarcza wielu cennych i prawdziwych informacji niezwykle ważnych w prowadzeniu działań SEO. Wizja Google dotycząca pozycjonowania opiera się na właściwych praktykach marketingowych ? warto zwracać więc uwagi na wszystkie publikowane wskazówki. Dzięki temu wiemy co jest dopuszczalne a co nie. Próby ominięcia ścieżek podążania wytyczonych przez Google mogą się naprawdę źle skończyć. Boty wyszukiwarkowe z ogromną precyzją odnajdują witryny korzystające z manipulacyjnych technik optymalizacji i szybko kategoryzowane są jako SPAM.

Google chce promować swoją własną wizję rozwoju branży SEO dostarczając pewien rodzaj informacji, promując konkretną formę wyników wyszukiwania i zapobiegając pojawianiu się innych. Podczas tworzenia algorytmu i w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów Google korzysta ze swojej własnej formy propagandy przekonując przedsiębiorstwa do tworzenia treści, które samo uważa za najlepsze (w ujęciu tematycznym, jakościowym i dopasowaniu do botów wyszukiwarkowych).

Czy Google poprzez nakierowywanie na właściwe tropy jednocześnie manipuluje tym jak rozwija lub powinna rozwijać się sieć? Wszystko wskazuje, że w 2014 roku uzyskamy dokładniejszą odpowiedź na ten temat.

…Obserwacja

Spora część wiedzy, którą posiadamy na temat rankingów wyników wyszukiwania pochodzi z obserwacji i indywidualnych doświadczeń. To właśnie dlatego na pozycjonowanie lubię patrzeć jak na rzemiosło ? po części sztuka i po części nauka. Jako pozycjonerzy bazujemy na wzajemnych doświadczeniach ? zarówno tych pozytywnych jak i negatywnych ? chcąc zrozumieć obecne trendy oraz ich znaczenie. Przykładowo dojście do tego jakiego rodzaju treści zyskują jak najwięcej linków i cytowań w mediach społecznościowych jest w mniejszym stopniu zależne od rygorystycznych testów niż od wspólnego doświadczenia pojedynczych członków branży.

W przeszłości obserwacje kierowane były w stronę pokonania organicznego algorytmu wyszukiwarki. Skutkowało to między innymi powstaniem mieszarek artykułów, baz linków oraz sieci wymiany treści. W 2014 roku powinniśmy skupić się natomiast głównie na praktykach naturalnych. Branża pozycjonowania staje przed bardzo trudnym zadaniem ? jak zachęcić jak najwięcej użytkowników do odwiedzenia strony bez jednoczesnego krzywdzenia działań optymalizacyjnych.

…Korelacja

Testy korelacji pozwalają na osiągnięcie fascynujących rezultatów. Badacze przeczesują sprawozdania Google, prace tworzone przez pozycjonerów poszukując wszystkiego co mogą ująć ilościowo. Najambitniejsi potrafią przeczesywać kod HTML portali społecznościowych linijka po linijce tak długo aż znajdą cokolwiek co można odizolować i zmierzyć.

W 2014 roku znaczenie tego typu testów i badań zyska zdecydowanie wyższe znaczenie. Szczególnie, że aktualizacje algorytmów Google są obecnie wprowadzane nawet kilka razy w miesiącu ? potrzebne jest więc nowe i przynoszące cenne informacje narzędzie.

Kolejnych wpisów dotyczących branży pozycjonerskiej w rozpoczynającym się roku szukaj pod tagiem lub nagłówkiem poradnik SEO 2014. Teksty z nim związane nie będą publikowane codziennie (do przedstawienia jest naprawdę wiele zagadnień a muszę znaleźć miejsce również na inne tematy i nowinki) jednak w przeciągu tygodnia spodziewaj się co najmniej trzech. Do usłyszenia już jutro i udanej soboty! 🙂

Tags: , ,